مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر با اشاره به ایجاد شهرک های گلخانه ای، از آغاز مطالعات فاز ۱و۲ شهرک‌های گلخانه‌ای استان با ۱۵۰ هکتار خبر داد.

مطالعات فاز ۱ و ۲ شهرک‌های گلخانه‌ای استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محسن شریفی شایگان صبح چهارشنبه  اظهار داشت: بر اساس مطالعات آمایش، امکان سنجی و استعدادیابی که برای ایجاد شهرک های گلخانه ای در مرحله فاز شناخت در سال ۹۴ و ۹۵ در سراسر استان بوشهر صورت گرفت، ۷۰ محدوده با ۳۶۳ هکتار گلخانه برای اجرای شهرک‌های کشاورزی مکان‌یابی شد که ۳ پروژه به عنوان طرح‌های بارز استان برای اولویت اجرا مصوب شد.

وی افزود: مرحله اول مطالعات (فاز ۱و۲ ) امکان سنجی، توجیهی و طراحی تفصیلی هر ۳ پروژه با مجموعه ۱۵۰ هکتار گلخانه  با جانمایی واحد های پشتیبانی و خدماتی با شرکت مهندسین مشاور نهایی شده و تشریفات تحویل زمین صورت گرفته است.

شریفی شایگان گفت: ۲ پروژه در مناطق تنگ ارم و بویری شهرستان دشتستان با استفاده از آب‌های سطحی و یک پروژه در منطقه تنوب شهرستان دیلم با استفاده از آب دریا مجموعا ۳۲۳ هکتار زمین با پیش بینی ۲۲۰ هکتار گلخانه و جانمایی واحدهای نگهداری، فرآوری، بسته بندی و سالن های کنترل کیفیت است.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.