مدیرکل هواشناسی استان گفت: سامانه جدید بارشی از امروز در آسمان استان شروع به فعالیت می کند و تا روز پنجشنبه آسمان استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

فعالیت سامانه جدید بارشی در استان
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛یوسف شیخ الملوکی بیان کرد: این سامانه بارشی در مناطق گرمسیر به شکل بارش باران و در نقاط سردسیر و ارتفاعات به صورت بارش برف یا باران خود را نشان می هد.
 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه این سیستم بارشی دارای هسته سرد است بنابراین دمای هوا در نقاط مختلف استان بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد کاهش می یابد که تا یکشنبه هفته اینده ادامه دارد.
 
شیخ الملوکی اظهارکرد: مردم و مسئولان با توجه به کاهش دمای کشوری نسبت به مصرف حامل های انرژی مدیریت مصرف را مد نظر داشته باشند.
 
مدیرکل هواشناسی یادآورشد: اوج سرما ناشی از فعالیت این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه است که موجب یخبندان و لغزندگی معابر و جاده های استان می شود و همچنین با توجه به وزش باد احتمال شکل گیری کانون های گرد و غبار در عراق و ورود این توده ها به استان وجود دارد.
 
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 225 میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته 61 درصد و نسبت به بلند مدت 23 درصد کاهش بارندگی داشته است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.