مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه جدید بارشی به استان اردبیل از اواخر هفته خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، علی دولتی مهر افزود: بارش‌های پراکنده برف تداوم داشته و تا چهارشنبه دما افزایش می‌یابد؛ اما از روز پنج‌شنبه دمای هوای اغلب مناطق استان به مقدار قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید به اینکه کاهش دما تا شنبه تداوم داشته و در روز شنبه به اوج می‌رسد، ادامه داد: در خود اردبیل افت دما تا ۱۷ درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به صدور اطلاعیه 2 روز قبل از بارش‌ها ادامه داد: بارش‌های 2 روز گذشته نشان می‌دهد اخطاریه‌ها با دقت ۹۵ درصد محقق می‌شود.

دولتی مهر تصریح کرد: در روز گذشته در پارس‌آباد 8 سانتی‌متر، در بیله سوار ۳۰ سانتی‌متر، در گرمی ۲۰ سانتی‌متر، در مشگین شهر ۱۳ سانتی‌متر، در اردبیل 5 سانتی‌متر، در نمین ۱۹ سانتی‌متر، در سرعین ۲۰ سانتی‌متر، در نیر ۳۵ سانتی‌متر، در کوثر یک سانتی‌متر و در خلخال 5 سانتی‌متر برف باریده است.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته کمترین دما با ۱۵ درجه زیر صفر در نیر و مشگین شهر تجربه شده است، ادامه داد: در خود اردبیل نیز شهروندان دمای منفی ۱۰ درجه را تجربه کردند.

وی متوسط دمای سایر مناطق استان را ۱۱ درجه زیر صفر در سرعین، ۹ درجه زیر صفر در نمین، چهار درجه زیر صفر در کوثر، هشت درجه زیر صفر در خلخال، شش درجه زیر صفر در گرمی، دو درجه زیر صفر در بیله سوار و پنج درجه زیر صفر در پارس‌آباد عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.