وزیر برکسیت اعلام کرد روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در اواخر ماه مارس آغاز خواهد شد.

تاخیر دوباره انگلیس در خروج از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دیوید دیویس، وزیر برکسیت، روز سه شنبه اعلام کرد انگلیس در مسیر اجرای رسمی روند خروج از اتحادیه اروپا قرار دارد؛ اما بعید است این موضوع در گردهمایی اتحادیه اروپا در ماه آینده میلادی رخ دهد.
 
مسئولان اتحادیه اروپا علاقه‌مند هستند تا از برنامه ترزا می، نخست وزیر انگلیس، برای اجرای بند 50 قوانین اتحادیه اروپا در راستای خروج از این اتحادیه مطلع شوند. اجرای این بند آغاز پیچیده ترین مذاکرات انگلیس از زمان پایان جنگ جهانی دوم خواهد بود.

دیویس در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا انگلیس در تاریخ های 9 و 10 مارس بند 50 قوانین اتحادیه اروپا را اجرا می کند، گفت: "نهم و دهم مارس روزهایی نیست که من به عنوان زمان مناسب در نظر دارم. چیزی که ما گفته ایم، تا پایان مارس است."

اوایل ماه جاری مجلس عوام انگلیس لایحه خروج از اتحادیه اروپا را تصویب کرد. این لایحه اکنون وارد مجلس اعیان شده است، جایی که پیش بینی شده اعضای آن شروط خاص خود را برای روند برکسیت (خروج از اتحادیه اروپا) تعیین خواهند کرد و به همین دلیل باعث طولانی‌تر شدن روند برکسیت شوند.

دیویس همچنین گفت انگلیس امیدوار است در طول 2 سال زمان اختصاص یافته برای خروج از اتحادیه اروپا، علاوه بر مذاکرات مربوط به این موضوع به توافق آزاد تجاری نیز با این اتحادیه دست یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار