معاون وزیرگفت:در برنامه ششم دولت مکلف شده که سهم 30 درصدی از حمل و نقل کشور را به صنعت حمل و نقل ریلی واگذار کند.

وضعیت فعلی حمل و نقل کشور تولید 55 میلیون تن فولاد را به گل می نشاند/ دولت پول ندارد در زیرساخت ها سرمایه گذاری کند/ وضعیت جاده های کشور خوب بودبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،سعید محمدزاده معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با اشاره به مشکلات، تهدیدها و فرصت های پیش روی حوزه حمل و نقل افزود: به این حوزه در تمام بخش های کشور توجه ویژه صورت گرفته و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و تاکیدات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم حمل و نقل ریلی رکن اصلی توسعه حمل و نقل کشور است.

محمدزاده تاکید کرد: در برنامه ششم دولت مکلف شده که سهم 30 درصدی از حمل و نقل کشور را به صنعت حمل و نقل ریلی واگذار کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی به مثابه سرمایه گذاری در مناطق محروم است و از دیدگاه های مختلف این موضوع قابل اثبات است.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه در آمد نفتی ثابت و هزینه های کشور در حال افزایش است نباید انتظار جدی از دولت داشت که در زیرساخت های سرمایه گذاری های لازم را انجام دهد، همچنان که شاهدیم سال به سال اعتبارات و تخفیف های طرح های عمرانی در حال کاهش است.

محمدزاده اضافه کرد: وضعیت جاده ها خوب نیست و باید دست به دست هم دهیم تا حمل و نقل ریلی را افزایش دهیم. سال 92 سهم راه آهن 42 درصد از دریافتی تعرفه بود و امروز این عدد به 28 درصد رسیده و راه آهن تاجایی که توانسته سهم خود را کمتر کرده؛ همچنین که درحال حاضر مالیات بر ارزش افزوده 8 درصد بوده که در برنامه ششم به صفر می رسد.

وی اعلام کرد: ما برای اینکه بتوانیم حمل و نقل ریلی را افزایش دهیم و اتصال ریل به مراکز انبوه بار، معدن ها و مراکز تولیدی را برقرار کنیم از تمام سرمایه گذاران جهت همکاری و سرمایه گذاری دعوت می کنیم و این اختیار را برای سرمایه گذاران قائل شدیم تا به صورت مستقیم از سود سرمایه خود بهره ببرند.

محمدزاده ادامه داد: دو خطه کردن، برقی کردن و بازگشایی ایستگاه های راه آهن پروژه هایی است که در اولویت قرار داده ایم تا مشکل ضعف نظام حمل ونقل ریلی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: از ظرفیتی که در برنامه ششم وجود دارد در جهت تشکیل ناوگان ریلی و توسعه زیرساختها بهره خواهیم برد.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه نباید دل به منابع داخل بست اظهار داشت: با این وجود صندوق توسعه برای تشکیل یک مجموعه نیروی ریلی اعلام آمادگی کرده است و ما امیدواریم بتواند تا حدی منابع مورد نیاز حمل و نقل ریلی را تأمین کند.

وی در پایان گفـت: امیدواریم بتوانیم با همکاری سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بدون استفاده از اعتبارات دولتی به اهداف مورد نظر در جهت گسترش راه های ریلی دست یابیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، توسعه ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
چندی پیش یک خودرو ساندرو استیپ وی ثبت نام کردم تیپ اتومات یا به عبارت نمایندگی تیپ فول،جزء یکی از آپشن های این خودرو گرمکن آینه های جانبی بوده،که حتی به صفحه محصولات سایپا هم مراجعه کنید هر دو تیپ دستی و اتومات را شامل میشه،الان که ماشین تحویل گرفتم این آپشن کاملا حذف شده و نمایندگی هم پاسخگو نیست،خواهش میکنم این موضوع بررسی بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۰۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
سلام تو شهر ماکو نزدیک مرز ترکیه بازاری هست به نام بازار منطقه ازاد در این بازار چند نفر ترکیه امدن داخل بازار و هر کدام با دادن اجاره بالا مغازه .که سبب بیکاری یک سری از مغازه دارا شدن .وهیچ گونه اشتغال زای نکردن فقط به خاطر این که شهروند ترکیه هستن به خاطر وارد کردن لباس از دولت خود مبلغی دریافت میکن که به این دلیل نسبت به مغازهای دیگه اجناس را ارزانتر میفروشن که باعث شدن مردم خود منطقه نتوانن به کار خود ادامه دهند. ما به ریاست منطقه ازاد شکایت کردیم جوابی ندادن چون بعضی از این مغازه دارا به خاطر اجاره بالا که میگیرن مجوز فعالیت گرفتن ودر اختیار ترکیه قرار دادن به دلیل منطقه ازاد بودن سرمایه گزار خارجی باید باشد ولی باید باعث اشتغال شوند نه اینکه ارز ایران را این ترکیه ایا از کشور خارج کنند. الان به حدی رسیدن که به تهران وتبریز هم جنس میفرستن. وبه خود ایرانیا هم زور میگن. این موضوع را پیگیری کنین.
آخرین اخبار