نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به این که ساختار و جوهره اساسی نظام اسلامی ما مبتنی بر فرهنگ است، توجه به حوزه‌های فرهنگی ضروری است

توجه به حوزه‌های فرهنگی ضروری است
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با مدیران بخش فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه ابرقدرت‌های رسانه‌ای جهان با استفاده از شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی و تولیدات محتوای خبری، هدف قرار دادن فکر افراد جامعه در یک فضا نرم و پنهان بدنبال دگردیسی فکری در بین افراد جامعه است، اظهار داشت: حرکت جهادی در عرصه فرهنگی با توجه به نوع جهان شمول بودن تهاجم فرهنگی که منحصر به کشور ما نیست اجتناب ناپذیر است و باید فکر اساسی کرد.

وی با اشاره به نقش اساسی و مهم حوزه‌های فرهنگی اضافه کرد: با توجه به این که ساختار و جوهره اساسی نظام اسلامی ما مبتنی بر فرهنگ است، توجه به حوزه‌های فرهنگی ضروری است در این راستا نقش دانشگاه‌ها در توسعه فرهنگ بی‌بدیل است که می‌تواند جامعه ما را به سمت تحقق تمدن اسلامی سوق دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خصوص شکل‌گیری تمدن اسلامی تصریح کرد: تمدن اسلامی بر مبنای حاکمیت دینی و فرهنگی و بر اساس شاخص‌هایی مانند عدالت‌محوری، شایسته‌سالاری، مردم سالاری دینی و انقلابی بودن شکل گرفته است و تمدن اسلامی دارای ابعاد فراوانی است که در حوزه کرامت انسانی در ابعاد فردی و اجتماعی به عنوان زیرمجموعه فرهنگ شکل گرفته است.

وی افزود: این نوع فرهنگ، سبب شکل‌دهی جوهره انسان می‌شود که اگر فرهنگ مبتنی بر انسان‌سازی نباشد سبب ابتذال فرد می‌گردد.

صفایی بوشهری با تاکید بر نقش مهم فرهنگ یادآور شد: دشمنان انسانیت برای به انحطاط کشیدن جامعه، از فرهنگ استفاده ابزاری می‌کنند و سقوط هر جامعه‌ای را بدین سان رقم می‌زنند.

امام جمعه بوشهر افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هر چند شیوه‌های مختلفی از جمله جنگ سخت برای زمین‌گیر کردن این نظام ولایی توسط دشمن به‌دست گرفته شد اما استفاده از ابزارهای فرهنگی برای خلل در اراده مردم مسلمان ایران و علی‌الخصوص جوانان در دستور کار نظام سلطه برای آسیب‌زدن به کشور ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: در راستای حفظ نظام و دستاوردهای فراوان آن، انقلابی‌بودن و انقلابی عمل‌کردن را باید به عنوان یک وظیفه و مسئولیت برای خود تعریف کنیم که تدوین سند فرهنگی ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خطاب به مسئولان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: ضمن ایجاد فضای مناسب برای کار فرهنگی در سطح دانشگاه‌، به دغدغه‌های رهبری نیز در عرصه کار فرهنگی در این مکان‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.