30 درصد تولید از 70 درصد ظرفیت تولید در شهرک های شکوهیه تاکنون انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛امیر آبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی علت انجام شدن فقط 30 درصد تولیدات در صنعت شکوهیه را، نبود نقدینگی دانست و افزود: کمبود بودجه باعث قطعی بیش از ۲۵ درصد تولیدات در شهرک‌های صنعتی شده است. و ابزار اقتصادی که باید در خدمت تحقق اقتصاد مقاومتی باشند الآن به‌عنوان موانع اقتصاد مقاومتی هستند.
 
امیرآبادی گفت: عقود اسلامی در بانک‌ها صورت نگرفته و اکثر معاملات بانک‌ها به‌نوعی صوری هستند، همچنین گرفتن بهره‌های سنگین از افراد هم به همین‌گونه است.
 
وی بابیان اینکه بانک‌ها از تولیدکننده‌های متقاضی تسهیلات، سودهای کلان و تضمین‌های سنگین دریافت می‌کنند، عنوان کرد: اگر تولیدکننده‌ای بخواهد از بانک تسهیلات دریافت کند باید یک فاکتور را به بانک عرضه کند درواقع این فاکتور نه درصد ارزش‌افزوده را از فرد می‌گیرد که جمعاً 27 درصد متقاضی تسهیلات، باید به بانک سود بپردازد. و همچنین متقاضی تسهیلات، بعدازاینکه برای اخذ مبلغ وارد بانک می‌شود تضمینات سختی را باید برای دریافت تسهیلات ارائه دهد و چون توان ارائه تضمینات را ندارد بنابراین اشتغال‌زایی هم صورت نمی‌گیرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه مثالی هم در این خصوص زد و اظهار کرد: در شهر قم مواردی را شاهد بودیم که شخصی برای تضمین تسهیلات مثلاً خانه 500 میلیون تومانی را پنج میلیارد تومان تضمین گذاشته‌اند که این امر به خاطر نفوذ سیاسیون در این عرصه است. وگرنه چطور می‌شود که یک کشور در بحث موشکی و علمی دارای مقام بوده نتواند مسائل کوچک اقتصادی را که مربوط به بانک‌ها بوده را برطرف کند، ازاین‌رو این‌یک معضل اقتصادی است، همچنین در تغییر دولت‌ها افراد هم‌تغییر می‌کنند مثلاً رئیس این بانک به بانک دیگری منتقل می‌شود که این به دلیل نفوذ آنان در این عرصه است.

امیرآبادی اشاره ای به بیمه‌های تجاری کرد که یکی از مشکلاتی است که دستخوش سیاست‌های کشور شده و همین امر سبب شده که الآن مدیرعامل یکی از بیمه‌های بزرگ کشور، قطعاً به دلیل نداشتن یک روز سابقه کاری بیمه، شکست خواهد خورد. همین حادثه پلاسکو، چرا باید با فروریختن یک ساختمان همانند پلاسکو تن مسئولان بلرزد تمامی نشان‌دهنده این بوده که مشکل بیمه داریم.
 
وی بابیان اینکه رانت‌های اقتصادی به ویژه در بحث گمرک یک معضل اقتصادی است، بیان کرد: بیش از 60 درصد بخش نهادهای کشاورزی کشور در دست یک نفر بوده آیا غیر از رانت بوده که دولت هم در یک مقطعی چندین میلیون دلار در اختیار ایشان گذاشت، که از گمرک جنس ترخیص کند، همچنین همین فرد بیش از 1200 میلیارد تومان بدهی بانکی دارد ولی یک شکایت به بانک نداشته است.
 
انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار