معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون افزون بر 510 میلیارد ریال صرف ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های دولتی این استان شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ کهگیلویه وبویراحمد دارای پنج بیمارستان دولتی است که مجموع تخت های فعال در این بیمارستان ها افزون بر 850 تخت است.

البته سه بیمارستان از این پنج مورد شامل شهید رجایی و شهید بهشتی یاسوج و شهید رجایی گچساران ساختمان فیزیکی آنها مربوط به قبل از انقلاب و قدمتی بالای 40 سال دارند.

دکتر پرویز یزدان پناه اظهار داشت که افزون بر 160میلیارد ریال از این میزان هزینه بهسازی و نوسازی بیمارستان ها شده است.

وی تصریح کرد که 170 میلیارد ریال از این میزان نیز صرف خرید تجهیزات 24 گانه اعم از شامل اندوسکوپی، رادیولوژی و سایر احکام متوسط در بیمارستان های دولتی استان شده است.

وی گفت که 130 میلیارد ریال نیز صرف خرید تجهیزات کلان از جمله سه دستگاه سی تی اسکن در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت شده که تا قبل از اجرای طرح تحول سلامت تنها یک مورد بود.

یزدان پناه 50 میلیارد ریال دیگر از این میزان هزینه کرد را مربوط به خرید و نوسازی برخی اقلام مورد نیاز بیماران از جمله صندلی و یخچال در سطح بیمارستان های دولتی استان ذکر کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزایش 2برابری تعداد تخت های ویژه در سطح بیمارستان های استان را یکی از مهمترین دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان دانست و گفت: تعداد این تخت ها از 45 مورد در سال 93 به حدود 90 تخت رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکنون بیش از 160 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف مورد نیاز به صورت تمام وقت جذب بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی این استان شده اند.

یزدان پناه اظهار داشت: هم اینک نیز 64پزشک متخصص و فوق تخصص در هشت رشته تخصصی و به صورت تمام وقت در بیمارستان های دولتی این استان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: 70 درصد از مجموع 233پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی استان به صورت تمام وقت مشغول انجام خدمات درمانی هستند. 

یزدان پناه تصریح کرد که شمار بیماران ارجاعی از این استان به استان‌های همجوار از 30 نفر به ازای هر یک هزار نفر تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بوده که هم اینک به حدود 6 نفر به ازای این میزان رسیده است. 

وی گفت که رتبه کهگیلویه و بویراحمد در پنج بسته از هفت بسته خدمتی طرح تحول سلامت از میانگین کشوری بالاتر بوده است. 

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 700 هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و یکهزار و 676روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع است. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.