عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: شورای نگهبان باید ظرف 10 روز مصوبات مجلس را بررسی و نوع مغایرت آنها را اعلام کند.

محبی‌نیا: شورای نگهبان نمی‌تواند ایرادات خود را با ابهام اعلام کند/لاریجانی: از اعضای شورا درخواست کردیم نوع ابهام مصوبات را مشخص کند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جهانبخش محبی‌نیا عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه طی اخطاری با استناد به اصل 94 قانون اساسی در صحن علنی امروز (سه‌شنبه 26 بهمن ماه) خطاب به لاریجانی رئیس مجلس گفت: ما بر اساس اصل 67 قانون اساسی قسم خورده‌ایم که از قانون دفاع کنیم و این قسم را هیچ یک از دستگاه‌های دیگر در کشور نخورده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اصل 94 قانون اساسی کلیه مصوبات مجلس باید به شورای نگهبان رفته و حداکثر مدت 10 روز این شورا آن را بر اساس موازین شرعی و قانون اساسی بررسی کرده و چنانچه مغایر هر کدام از این دو مورد بود به مجلس بازگرداند و در غیر این صورت مصوبات قابل اجراست.

محبی‌نیا تأکید کرد:‌ اکثر مصوبات مجلس دارای ابهام است اما قانون اساسی ابهامی ندارد لذا شورای نگهبان باید صریحاً اعلام کند که مصوبات دارای چه ایرادی است و نمی‌تواند آن را با ابهام اعلام کند.

وی اظهار داشت: عزیزان شورای نگهبان اگر بعد از 10روز این مغایرت‌ها را اعلام نکند شما به عنوان رئیس مجلس می‌توانید ابلاغ اجرای مصوبات را اعلام کنید.

علی لاریجانی در پاسخ به اخطار محبی‌نیا گفت: شورای نگهبان باید اعلام کنند که مصوبات دارای چه ایرادی است و این شورا یک نظر تفصیلی دارد که بر اساس آن اعلام می‌کند تا مطلبی برایش روشن نباشد نمی‌تواند مغایرت آن مصوبه را با قانون اساسی یا شرع اسلام بیان کند.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: البته بنده طی جلسه خود با شورای نگهبان این موضوع را مطرح کرده‌ام که شورا باید اعلام کند مصوبه چه ابهامی دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار