این روزها نمایش «غبار» به مناسبت ایام فاطمیه در تالار وحدت اجرا می‌شود؛ به همین بهانه با خسرو شهراز بازیگر نمایش گفتگو کردیم.

اجرای آثار مذهبی به خود بازیگر هم از لحاظ معنوی کمک می‌کند
خسرو شهراز که نقش فردی به نام میرزا سلطان علی را ایفا می‌کند، درباره نقشش به خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: میرزا سلطان علی شخصی از سرزمین غدیریان است که به زعم خودش یکی از مسلمانان با ایمان آن دوره است. این شخصیت نقش خاص و ویژه ای است که من بسیار با آن ارتباط برقرار کردم.

وی ادامه داد: به طور کل گروه نمایشی «غبار» کار را به خوبی جلو بردند و این اثر هم کار خوب و فرهیخته‌ای شده است. تلاشمان را می کنیم که هر روز اجرایی بهتر از روز گذشته داشته باشیم و تا کنون هم خوشبختانه با استقبال مخاطبان روبرو شدیم.

شهراز تصریح کرد: به نظرم  اجرای چنین آثاری که برگرفته از اعتقادات و ایمان ماست، هرچند وقت یکبار برایمان خوب است. این کار را بسیار دوست دارم؛ چرا که ساختار و ادبیات خاصی در متن استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: متن و نوع ادبیات نمایش یکی دیگر از ویژگی‌های این کار است و در عین اینکه به دوران تاریخی خاصی برمی‌گردد؛ اما به صورت محاوره ای برای مخاطب قابل فهم است.

گفتنی است؛ نمایش «غبار» به کارگردانی محمدرضا مداحیان دارای داستانی مستقل و مجزا نسبت به فصل نخست آن است. این اثر داستان فردی از سرزمین غدیران (دیاری خیالی) را روایت می‌کند که به پست وزارت رسیده و از رهگذر زمان و بر اثر فشارهایی که آنها را متحمل می‌شود، گاه دچار لغزش می‌شود و در انتخاب خود انحرافاتی دارد؛ اما آن چیزی که در نهایت او را نجات می‌دهد توسل و تمسک به اعتقادات و باورهای مذهبی اوست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار