براساس اخطاریه جوی شماره39 هواشناسی سیستان و بلوچستان با ورود سامانه بارشی جدید در اکثرنقاط استان احتمال جاری شدن روان آب و آبگرفتگی موقتی معابر وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان، براساس اخطاریه جوی شماره39 هواشناسی سیستان و بلوچستان ،گسترش ناپایداری های جوی که عمدتا به صورت رشد ابر، بارش های رگباری، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود تا اوایل هفته آینده در سطح استان تداوم دارد.

براساس این اخطاریه روزهای دوشنبه تا چهارشنبه بارش متوسط باران (حدود 5 تا 20 میلیمتر) همراه با رعد و برق در ایرانشهر، بزمان، دلگان، خاش، میرجاوه، زاهدان و ارتفاعات شمال غربی و بارش ملایم( 1 تا 5 میلی متر) در دیگر نقاط استان رخ خواهد داد.

در این اخطاریه آمده است: بعداز ظهر دوشنبه تاصبح سه شنبه در زاهدان، مرز غربی سیستان و بلوچستان و محورهای ارتباطی بزمان - ریگان - بم و نصرت آباد - بم وزش باد شدیدتر پیش بینی می شود (حدود 75تا85 کیلومتربرساعت) و گرد و خاک حاصل منجر به کاهش دید و اختلال تردد در این مناطق خواهدشد.

براساس این اخطاریه پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده با ورود سامانه بارشی جدید در اکثر نقاط استان بارش های ملایم تا متوسط انتظار می رود.

همچنین براساس اطلاعیه شماره 40 طی فعالیت سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در کشور افغانستان و حوزه آبریز هیرمند سنگین بوده (حدود 30 تا 100 میلی متر) و جاری شدن سیلاب در این مناطق و افزایش حجم ورودی رودخانه هیرمند پیش بینی می شود.

در این اخطاریه آمده است: با توجه به بارندگی های قابل توجه در ارتفاعات استان کرمان و با شدت کمتر در استان سیستان و بلوچستان جاری شدن سیلاب در رودخانه های منتهی به هامون جازموریان پیش بینی می شود که باعث افزایش ورودی آب به این منطقه خواهد شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار