قطعی های پراکنده ای را در شهر های ماهشهر،هندیجان، آبادان و برخی از روستاها را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در همان روزهای شروع بحران آب و برق استان خوزستان، ایستگاه اصلی برق 400 کیلو ولتی ماهشهر از مدار خارج شد و به همراه آن پست‌های فوق توزیع نیز از مدار خارج شده و شهرستان‌های ماهشهر و هندیجان و بندر امام در خاموشی مطلق فرو رفتند.

البته ایستگاه برق 230/400 کیلوولت علی ابن مهزیار در اهواز هم از مدار خارج شده بود  و همزمان با آن مناطق دشت آزادگان شامل سوسنگرد، هویزه و بستان نیز در خاموشی قرار گرفتند.

قطعی ها ادامه دار بود و این‌بار دو نیروگاه خرمشهر و آبادان نیز از مدار خارج شدند و خاموشی را برای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، شادگان و دارخوین رقم زدند.

زمان وقوع این رویدادها ، رطوبت نسبی هوا در شهرستان اهواز 97 درصد و افق دید 50 متر گزارش شد و مه شدید به‌ صورت گسترده در مناطق ماهشهر، آبادان و اهواز حکمفرما بود که سبب ایجاد قطعی‌های مکرر شده است.

البته در مورد ریزگرد ها باید به این نکته اشاره کرد که بیشتر مواقع شامل نمک و گوگرد با میزان چسبندگی بالا هستند و در زمان بروز رطوبت باعث اتصال کوتاه در مدار و قطع شبکه‌های برق می‌شود.

با قطع برق اهواز تصفیه خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب نیز از کار افتاده بودند که تصفیه خانه شماره یک و پس از آن تصفیه خانه شماره 2 نیز وارد مدار شدند و ایستگاه‌های پمپاژ با 100 درصد توان خود در مدار قرار گرفتند، البته  تصمیماتی برای جلوگیری از حوادث آینده در چند روزی که گذشت  اتخاذ شد و قرار بر این شد تا با پرداخت 100 میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات، زنجیر مقره ها، پوشش عایقی پست‌ها و خرید 15 سامانه مقره شوی اقدام شود تا در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم .

یکی از منابع آگاه وزارت نیرو عنوان کرد: قطعی برق در استان خوزستان تا به این لحظه رفع شده و وضعیت آب به حالت استاندارد بازگشته است.

وی همچنین افزود: قطعی های پراکنده ای را در شهر های ماهشهر،هندیجان، آبادان و برخی از روستاها شاهد هستیم و در کل در اهواز هم حدود 3 درصد خاموشی داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار