مدیرکل امور عشایری استان با اشاره به گزارش های هواشناسی به جامعه عشایری استان هشدار دادکه از اتراق یا نزدیک شدن به محدوده رودخانه و مسیر مسیل ها و جویبارها بپرهیزند.

عشایر کوچرو در محدوده رودخانه هاو مسیر مسیل ها اتراق نکنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛علی سلیمی گفت: هنگام بارش های سیلابی از حضور و نزدیک شدن به حاشیه یا بستر رودخانه ها حتی اگر کم آب یا خشک باشند خودداری و از بردن دام ها به مناطق مرتفع به علت احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی با یادآوری اینکه در جریان سیل آبان ماه سال گذشته و فرودین ماه امسال حدود 85 میلیارد ریال به حوزه عشایری استان خسارت وارد شد، افزود: برای جلوگیری از تکرار این حادثه تمام مسئولان امور عشایری استان در نقاط مختلف ضمن تشکیل ستاد مدیریت بحران در حال آماده باش کامل هستند.

وی اظهارکرد: مسئولان امور عشایری شهرستان های مختلفی که عشایر در آنجا اسکان یافته اند برای جلوگیری از بروز خسارت و آسیب به این جامعه به طور مرتب محل اتراق این اقشار را از لحاظ جانمایی مورد بازرسی قرار می دهند تا اگر در مسیر سیلاب و بارش های تند قرار دارند محل اسکان خود را تغییر دهند.

سلیمی بیان کرد: هشدارهای لازم درخصوص آمادگی برای مواجهه با بارش زیاد به دامداران کوچرو استان از طریق ارسال پیامک، صحبت مستقیم با سران ایلات و طوایف و نیز مراجعه حضوری به محل اسکان عشایر داده شده است.

وی در خصوص تامین آب و سوخت مورد نیاز عشایر هم عنوان کرد: با وجود 33 جایگاه نفت و ذخیره حدود 600 هزار استان ایلام ماوای 11 هزار خانوار عشایر بومی و مهمان است که از این تعداد در فصل کوچ زمستانی 2 هزار خانوار عشایر با 600 هزار راس دام از استان های همدان، لرستان و کرمانشاه و 9 هزار نیز خانوارهای عشایر بومی هستند.

طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان نقاط مختلف استان به ویژه مناطق جنوبی و جنوب شرقی از امروز تا اواخر هفته جاری شاهد بارش های سیلابی است و ستاد مدیریت بحران در استان نشست های اضطراری برای مقابله با این سامانه بارشی تشکیل داده است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.