آخرین تحولات میدانی سوریه؛

تسلط نیروهای سوری بر بلندی‌های "جحار" در حومه حمص/ هلاکت سرکرده نظامی جبهه‌النصره در درعا

ارتش سوریه بر شماری از بلندی‌های راهبردی میدان گازی جحار در حومه حمص مسلط شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش سوریه با به هلاکت رساندن آخرین تروریست ها در برخی از بلندی های منطقه "جحار" در حومه حمص، بر این مناطق مسلط شد.

به گزارش خبرنگار سانا در حمص، ارتش سوریه با همکاری نیروهای همپیمان خود، در ساعات گذشته عملیات نظامی غافلگیر کننده ای انجام دادند و بر برخی از بلندی‌های راهبردی میدان گازی "جحار" در شمال غرب شهر تدمر مسلط شدند.

در این عملیات شماری از تسلیحات تروریست های داعش منهدم و برخی از عناصر این گروه تروریستی کشته و زخمی شدند. شماری از تروریست ها نیز با بر جای گذاشن سلاح ها و مهمات خود، به منطقه مجاور  "آبار" فرار کردند.

ارتش سوریه همچنین بر گستره نفوذ خود در جنوب منطقه بیارات در 20 کیلومتری غرب تدمر افزود و ضمن وارد آوردن خسارات جانی بسیار به تروریست‌ها، بر بخش های جدیدی از این منطقه مسلط شد.

توپخانه ارتش سوریه نیز در پاسخ به نقض آتش‌بس از سوی تروریست ها در محله "وعر" در شهر حمص، مراکز تجمع تروریست ها را در این محله هدف قرار داد.

در درعا نیز ارتش سوریه با گروهی از تروریست های جبهه النصره که به محله "منشیه" در درعا بلد هجوم آورده بودند، به شدت درگیر شده و شماری از آنان را به هلاکت رساند.

نیروهای سوری به هجوم تروریست ها به خانه های مردم و مراکز نظامی در محله منشیه مقابله کردند و دو خودروی بمب گذاری شده را منهدم کردند.

ارتش سوریه همچنین یک تونل حاوی 10 تن مواد منفجره را در این محله منهدم ساخت که انفجار شدیدی به دنبال آن به وقوع پیوست.

در این عملیات دست کم 20 تروریست از جمله "ابو ریان مهاجر"، سرکرده نظامی گروه جبهه النصره، به هلاکت رسیدند.

به گفته برخی منابع، این سرکرده نظامی جبهه النصره در شهر درعا که سرنشین یکی از خودروی های بمب گذاری شده بود، متولد شهر "معان" اردن می باشد.

تروریست های جبهه النصره نیز به محله منشیه حمله توپخانه ای و خمپاره ای داشتند که به شهادت دو غیرنظامی و زخمی شدن 9 نفر منجر شد.

هلال احمر این شهر نیز اعلام کرد: بیشتر افراد زخمی شده، کودکان و زنان می باشند و 3 نفر از آنان اعضای یک خانواده هستند.

در دیرالزور نیز ارتش و نیروهای مسلح در عملیاتی ویژه گروهی از تروریست های داعش را دراطراف منطقه برقی  لواء التامین در غرب فرودگاه هدف قرار دادند و تمامی عناصر این گروه را به هلاکت رساندند.

همچنین نیروهای مقاومت مردمی سوریه با هجوم تروریست های داعش به روستای "بارک" در حومه شمال شرقی سویداء مقابله کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار