مایکل فلین متهم است پیش از انتصاب به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ در سیاست خارجی آمریکا دخالت کرده است.

مشاور امنیت ملی ترامپ در تلاش برای رهایی از اتهام همکاری با روسیه
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مایکل فلین –مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ- در تلاش است تا اتهاماتی که در خصوص ارتباط تلفنی با مقامات روس پیش از آغاز ریاست جمهوری ترامپ به وی وارد شده را رفع کند.

مقامات کاخ سفید اوایل هفته جاری این احتمال را که مایکل فلین پیش از روی کار آمدن دولت ترامپ در تماس با مقامات روس لغو تحریم‌های روسیه را به آنها وعده داده باشد بررسی کردند. این اقدام فلین خلاف قانون است زیرا وی در آن زمان یک شهروند معمولی بود و یک شهروند معمولی طبق قانون نمی‌تواند در سیاست خارجی کشور دخالت کند.

مقامات آمریکایی بر این باورند که مسئله رفع تحریم‌های روسیه در این تماس تلفنی مطرح شده است.

یکی از مقامات آمریکایی که اجازه فاش شدن نامش را نداد در این خصوص اعلام کرد اظهارات مایک پنس –معاون رئیس‌جمهور آمریکا- درمورد این تماس تلفنی براساس حرف‌های فلین بوده و احتمالاً پنس در این مورد گمراه شده باشد. این مقام ناشناس اعلام کرد فلین از پنس و دیگر مقامات به دلیل برقراری این تماس تلفنی عذرخواهی کرده است.

یک مقام دیگر نیز در این خصوص گفت راینس پریبس –رئیس دفتر ترامپ- طی روزهای گذشته این مسئله را با مقامات ارشد به بحث گذاشت. این مقام آمریکایی همچنین گفت بررسی متن مکالمه تلفنی فلین نشان می‌دهد وی وعده لغو تحریم‌ها را مطرح نکرده است و فقط جملاتی کلی درباره امید به بهبود روابط آمریکا و روسیه گفته است. با اینکه فلین در شرایط دشواری است احتمال از دست دادن سمتش بسیار کم است.

کاخ سفید هنوز در این باره هیچ اظهار نظری نکرده است؛ اما ترامپ روز جمعه به خبرنگاران گفت این مسئله را بررسی می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار