در پی اشتباه رخ داده پیش از دیدار تیم های تنیس آلمان و آمریکا و خوانده شدن سرود ملی دوران آلمان نازی، فدراسیون تنیس ایالات متحده مجبور به عذرخواهی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز پیش ازمسابقه تنیس میان تیم های آمریکا و آلمان در چارچوب رقابت های "فد کاپ" در جزیره مائویی هاوایی، به جای سرود ملی آلمان، سرود ملی قدیمی این کشور که مربوط به دوره آلمان نازی است خوانده شد، که این موضوع خشم آلمان ها را برانگیخت و آمریکایی ها مجبور به عذرخواهی شدند.

این ماجرا پیش از دیدار الیسون ریسکه آمریکایی مقابل آندره پتکوویچ آلمانی رخ داد.
خواننده سرود به جای خواندن مصرع"وحدت وعدالت و آزادی برای سرزمین پدری آلمانی" به اشتباه  مصرع مربوط به سرود  متعلق به آلمان نازی را خواند و گفت:" آلمان، آلمان بالاتر ازهر چیز دیگر "
پتکوویچ گفت در تمام  دوران زندگی اش هرگز  تا این حد احساس بی احترامی نکرده" و این سرود اشتباه را "مظهر جهل" توصیف کرد.

این تنیسورآلمانی، متولد بوسنی افزود :من 13 سال  تنیس بازی کرده ام و این بدترین چیزی است که تا کنون برای من اتفاق افتاده است.

فدراسیون تنیس آمریکا با انتشار بیانیه ای بابت این اشتباه از تیم فد کاپ آلمان و هواداران این تیم عذرخواهی کرد و قول داد دیگر این اشتباه تکرار نخواهد شد.

در این بیانیه گفته شده: ما به هیچ وجه  قصد بی احترامی نداشتیم. این اشتباه دوباره رخ نخواهد داد، و سرود صحیح در باقی مانده مسابقات دور اول اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار