آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

هلاکت سرکرده تروریست‌ها در "حمص" و "قنیطره"/ تلفات 650 نفری داعش در جنوب "الباب" + تصاویر

ارتش سوریه، جاده مواصلاتی «الباب» به «رقه» را به‌کنترل خود درآورد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای ارتش سوریه با تسلط بر جاده مواصلاتی «الباب» به «رقه»، موفق شدند ضمن هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری، بخش اعظمی از تسلیحات داعش را کشف و ضبط کنند.

*هلاکت سرکرده تروریست‌های جیش الاسلام در حومه قنیطره

هلاکت سرکرده تروریست‌ها در

به‎نقل از اعلام‎الحربی؛ در پی بمباران مواضع تروریست‌ها در روستای «ترملا» از توابع ادلب، "عبدالله حسن الدغیم" سرکرده تروریست‌های "جند السنه" به‌هلاکت رسید.

هم چنین در جریان انفجار یک خودرو به‌وسیله بمبی دست ساز، "قصی النادر" سرکرده تروریست‌های جیش‌الاسلام به‌همراه چند تن از همراهانش در حومه قنیطره کشته شدند.

*جاده مواصلاتی بین الباب و رقه به‌کنترل ارتش سوریه درآمد/ 650 تروریست تکفیری به‌هلاکت رسیدند

هلاکت سرکرده تروریست‌ها در

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای سوری جاده مواصلاتی بین شهرهای "الباب" و "رقه" را به‌کنترل خود درآوردند. لازم به‌ذکر است که عناصر داعش این جاده را با تسلیحات مختلف مجهز کرده بودند.  

نیروهای ارتش سوریه طی یک عملیات نفوذی با حمایت هوایی جنگنده‌های روسی، توانستند شهر استراتژیکی "تادف" را در جنوب الباب به‌کنترل خود درآورند.

رزمندگان سوری در جریان این عملیات، ضمن به‌هلاکت رساندن 650 تروریست تکفیری، موفق شدند 2 تانک، 4 زره‌پوش نفربر، 18 خودروی مجهز به تسلیحات سنگین، 7 دوش‌پرتاب خمپاره و 6 خودروی بمب‌گذاری شده را کشف و ضبط کنند.

با شکل‌گیری این حمله، نیروهای سوری به نقطه‌ خط فاصل تروریست‌های جیش‌الحر رسیدند.

وزارت دفاع روسیه می‌افزاید: نیروهای ارتش سوریه تسلط خود را به‌طور کامل برجاده منتهی به شهر رقه گسترش دادند. تروریست‌های داعش پیش از این جاده مذکور را به انواع اسلحه و انبارهای تسلیحات مجهز کرده بودند.

در پی حمله جنگنده‌های روسی و سوری به منطقه "المکبات" در جنوب غرب پانوراما از توابع دیرالزور، 2 دستگاه پرتاب کننده بمب و 2 خودروی مجهز به مسلسل‌های سنگین تروریست‌های داعش منهدم شد و شماری از عناصر تکفیری نیز کشته و زخمی شدند.

تروریست‌های قصد داشتند حملاتی را علیه مواضع و مقرهای ارتش سوریه صورت دهند.

در ادامه هواپیماهای نظامی ارتش سوریه یک دستگاه بولدوزر تروریست‌ها را که عناصر داعش از آن برای ساخت خاکریز استفاده می‌کردند، در تپه L17 جنوب دیرالزور منهدم کردند.

*هلاکت تروریست‌ها در فرودگاه نظامی T4

هلاکت سرکرده تروریست‌ها در

طی درگیری‌های صورت گرفته میان نظامیان سوری و تروریست‌های داعش در منطقه فرودگاه نظامی T4، 5 نفر از عناصر تکفیری زخمی شدند.

*هلاکت یکی از سرکردگان داعش در حمص
از حومه حمص خبر می‌رسد که "احمد الرزق" سرکرده تروریست‌های تکفیری داعش به‌هلاکت رسید. چندین محموله حاوی کمک‌های انسان‌دوستانه توسط هواپیماهای روسی برای مردم دیرالزور فرود آمد.

هلاکت سرکرده تروریست‌ها در

یک مرکز روسی که با هدف برقراری صلح در سوریه فعالیت می‌کند، روز گذشته از ارائه 6/2 تن از این کمک‌ها به شهروندان حلب و حماه در سوریه خبر داد.


گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار