معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پهنای باند اینترنت کشور گفت: اینترنت کشور در40 ماه گذشته 10 برابر نسبت به دو سال پیش افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در مراسم رونمایی از دستاورد های فناورانه در پارک علم وفناوری فارس گفت: با افزایش  پهنای باند اینترنت کشور تعداد کاربران اینترنت نیز 12 برابر افزایش داشته و فیبر نوری بین شهری نیز توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 هزار روستا از اینترنت برخوردار هستند و تا پایان دولت یازدهم تمام روستا های بالای 20 خانوار از اینترنت بهره مند می شوند، افزود: تعداد سرویس ها به 26 سرویس افزایش یافته و تا کنون  اطلاعات 49 میلیون مکان در کشور به روز رسانی شده است که 11 میلیون مکان را اماکن روستایی و مابقی را اماکن شهری تشکیل می دهد.
مهری تصریح کرد: کد پستی به  3 میلیون و 250 هزار مکان در استان اختصاص یافت که 2 میلیون و 400 هزار مکان شهری و 850  هزار اماکن روستایی است، که 94درصد به روز رسانی اینترنت در شهرها و 92 درصد در روستاها انجام می شود.

گفتنی است، در این مراسم  از سامانه تجارت الکترونیکی اینترنتی چیگل،چیتان و یاپست در استان فارس رونمایی شد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار