شادی پریدر گفت: استرس بالای مسابقات مانع پیروزی خادالشریعه بر حریفش در دور نخست شد.

پریدر:استرس مانع پیروزی خادم الشریعه در بازی نخست شدشادی پریدر در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در باره عملکرد شطرنج بازان کشورمان در دور نخست مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان تصریح کرد:مسابقات قهرمانی جهان شطرنج بانوان در سطح بالایی در حال برگزاری است و شطرنج بازان با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کردند دور اول این رقابت ها نشان داد که هیچ نتیجه ای را نمی توان از قبل پیش بینی کرد هرچند بازیکنان روی کاغذ شانس زیادی برای پیروزی داشته باشند.

وی افزود:نمایندگان کشورمان در روز اول عملکرد خوبی کسب کردند از بین 3 نماینده کشورمان میترا حجازی پور عملکرد بسیار خوبی داشت و در گام اول با کسب پیروزی گام ول را محکم برداشت اما خادم الشریعه متاسفانه نتیجه دور از انتظاری به دست آورد. امیدوارم سارا با تجربه ای که دارد امروز برنده بازی باشد همچنین آتوسا پورکاشیان نیز با نتیجه تساوی مقابل حریف آلمانی عملکرد قابل قبولی به دست آورد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون شطرنج در ادامه بیان کرد:پور کاشیان امروز با مهره سیاه به رقابت با حریف خود می پردازد که بازی را برای وی  دشوار می کند اما خادم الشریعه چون با مهره سفید مسابقه می دهد شانس زیادی برای غلبه بر حریفش دارد .مطمئن هستم او با توانایی هایی که دارد می تواند پیروز بازی شود.از بین 3 نماینده کشور مان حجازی پور تنها بازیکنی است که خودش سهمیه مسابقات را به دست آورده است و تجربه حضور در این رقابت ها را دارد.

پریدر گفت:نتیجه مسابقات قابل پیش  بینی نسیت گاهی در بسیاری از مسابقات حذفی اتفاق می افتد شطرنج بازانی که در دور نخست متحمل شکست می شوند به مرحله فینال صعود می کنند. خادم الشریعه برای نخستین بار است که در مسابقات حذفی شرکت می کند که این باعث استرس و فشار روحی وی شد اگر سارا تمرکز کافی داشته باشد می تواند برحریفش غلبه کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:یکی از دلایلی که فدراسیون ایران پیشنهاد میزبانی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان را به فدراسیون جهانی داد کسب تجربه بازیکنان کشورمان برای شرکت در رقابت های حذفی و ایجاد انگیزه برای دیگر شطرنج بازان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار