نماینده لردگان گفت:نسبت به مشکلات فرهنگیان نباید بی‌تفاوت عمل کرد از این‌رو بررسی معیشت این قشر باید در اولویت مجلس قرار گیرد.

200 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شود/بررسی معیشت فرهنگیان باید در اولویت مجلس باشد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد خالدی سردشتی نماینده مردم لردگان در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران کشورمان از امن‌ترین کشورهای منطقه به شمار می‌آید.

وی افزود: کشورمان براساس انوار الهی شکل گرفته و سعادت بشر را به گونه‌ای تعریف کرده که امور مادی و معنوی را بشناسد و در عین حال نباید از ارزش‌های دینی فاصله بگیرد چرا که نظام سلطه درپی استیلای فرهنگی و فکری در جهان است و درپی تغییر نگرش و معماری ذهن ملت‌های درحال توسعه می‌باشد بر این اساس می‌توان گفت راز سعادت و خوشبختی کشور در حفظ وحدت و ارزش‌هاست.

خالدی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور تصریح کرد: متأسفانه نارسانی‌های عدیده‌ای از زمان تحریم‌ها، دوره قبل از انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی عراق، عنادورزی نظام سلطه، ضعف مدیریت و عدم وجود نگاه راهبردی وظیفه و مسئولیت ما را به عنوان نمایندگان مردم مضاعف کرده است لذا همگان باید بکوشند تا در بخش اقتصادی از ظرفیت‌های موجود به تمام مناطق کشور استفاده کنند.

وی اظهار داشت: بخش‌های بسیاری از کشور از جمله استان چهارمحال و بختیاری دارای مشکلات عدیده‌ای بوده که لاینحل باقی مانده است از این‌رو دولت بایستی براساس خدا محوری و عدالت و با تکیه بر تلاش مضاعف نسبت به حل مشکلات مردم اقدام کند.

نماینده مردم لردگان با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری به عنوان استانی کمتر توسعه یافته است، متذکر شد: این استان دارای ظرفیت‌های مهم در حوزه کشاورزی، دامپروری، صنعت، توریسم بوده که متأسفانه مغفول واقع شده است چهارمحال و بختیاری یک درصد از خاک ایران را دربر گرفته اما متاسفانه امروز باید اعلام کنم که بیش از 200 روستا در استان چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می‌شود.

خالدی تأکید کرد: متاسفانه بسیاری از دشت‌های حاصلخیز استان به کویر تبدیل خواهد شد که دلیل آن عدم مدیریت کارآمد است براین اساس از وزیر کشاورزی درخواست می‌کنم درباره مسائل معیشتی مردم خصوصا در حوزه کشاورزی عنایت ویژه‌ای اعمال کند.

وی خاطر نشان کرد: از مسئولان دولت تقاضا می‌کنم نسبت به حل مسئله آب استان چهارمحال و بختیاری اقدامات عاجل را اعمال کند، همچنین علیرغم گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی مردم این استان هنوز از وجود مشکلات مختلف رنج می‌برند. 

نماینده مردم لردگان ادامه داد:  به دلیل مدیریت ناکارآمد پزشکان چهارمحال و بختیاری استان 11 ماه حقوق خود را دریافت نکردند باید گفت مسائلی از این دست اگر چاره‌اندیشی نشود از جمله مواردی خواهد بود که در سراسر کشور عمومیت می‌یابد.

خالدی در تذکری به وزیر بهداشت اظهار داشت: وزیر بهداشت از تمام مسائل مربوط به بهداشت و درمان آگاهی دارد لذا از وی درخواست می‌کنم به مناطقی همچون چهارمحال و بختیاری توجهی ویژه کند.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگیان خاطر نشان کرد: نسبت به مشکلات فرهنگیان نباید بی‌تفاوت عمل کرد از این‌رو بررسی معیشت فرهنگیان باید در اولویت مجلس شورای اسلامی قرار گیرد همچنین در زمینه توجه به اشتغال هم باید عنایت ویژه‌ای از سوی دولت صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار