گزارش‌ها از رفتار غیرانسانی پلیس پاریس با پناهجویانی که در خیابان‌های این کشور آواره هستند خبر می‌دهد.

پلیس فرانسه اموال پناهجویان را می‌دزدد و آنها را کتک می‌زند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس پاریس پتو و کیسه‌خواب‌های پناهجویانی که در سرمای زمستان در خیابان‌ها می‌خوابند را می‌دزدد تا آنها را به خروج از این شهر وادار کند.

گزارش اختصاصی ایندیپندنت نشان می‌دهد پلیس فرانسه علیرغم درخواست دولت برای پناه دادن افراد آسیب‌پذیر، کودکان، زنان و مردان را کتک می‌زند و با گاز اشک‌آور به آنها حمله می‌کند.

خانواده‌های اریتره‌ای در این باره گفتند پلیس پتوهای کودکان را پاره می‌کند و به آنها می‌گوید از فرانسه خارج شوند. این در حالیست که دمای هوا به منفی 7 درجه سانتیگراد رسیده است.

ناتالی استانتون –معاون طرح اطلاعات حقوق پناهجویان- اعلام کرد محققان با صحنه‌های عجیبی در منطقه لاشاپل مواجه شده‌اند. دولت اخیراً چندین عملیات پاکسازی را در این منطقه انجام داده است.

وی در این خصوص گفت: «ما شاهد آن بودیم که پلیس هم در روز و هم در شب اموال پناهجویان را از آنها می‌گرفت. این یک پدیده جدید است. دقیقاً شبی که دولت دستور داد به گرم شدن تمام افراد کمک کنند، پلیس پتوهای پناهجویان را از آنها می‌گرفت و با خود می‌برد».

پژوهشگران تقریباً با دو‌سوم پناهجویان بی‌خانمان مصاحبه کردند. مهاجران به اینکه پلیس به زور و بدون دلیل آنها را از خواب بیدار و وادارشان می‌کند جابجا شوند، معترض هستند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار