مصرف مواد مخدر علاوه بر تاثیرات منفی بر اقتصاد، سیاست و فرهنگ یک جامعه، موجب تخریب نسل جوان است و مقابله با این معضل نیازمند مشارکت همگانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در دوازدهمین شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان سلماس افزود: دشمنان زمانی که در جنگ سخت به موفقیت نرسیدند رویکرد جدیدی علیه کشور را پیش گرفتند و جوانان این سرمایه های اصلی کشور را مورد هدف قرار دادند چرا که می دانند، تزلزل جوانان در یک کشور آن را به سر منزل تعالی و ترقی نمی رساند .

 پرویز افشارافزود:مناطق مرزی غرب کشور به ویژه استان آذربایجان غربی از اهمیت ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با قاچاق وترانزیت مواد مخدر برخوردار است.

وی با اشاره به این که توسعه خدمات پیشگیرانه و درمانی ، اشتغال بهبود یافتگان و همچنین توجه جدی به نقاط مرزی از اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری است افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که وزیر کشور به عنوان دبیر کل ستاد هستند به معاونین مقابله با عرضه،کاهش تقاضا و اداری مالی ماموریت دادند تا با حضور در جلسه شورای فرعی مواد مخدر سلماس بازدیدی هم از مرز مشترک این شهرستان با کشور ترکیه داشته باشیم.

افشار اذعان داشت:هدف از بازدید از مرز آگاهی و آشنایی از نیازها ی مرزبانان و تقویت پاسگاه های مرزی مبارزان با سوداگران مرگ بوده و از محل اعتبارات ستاد و هر اعتبار دیگری که واقعا میسر باشد برای کمک به این عزیزان انجام می دهیم .

وی بیان کرد: نیروی نظامی وانتظامی استان آذربایجان درحوزه مقابله با مواد مخدر بسیار خوب عمل کرده است، دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی استان نیز بسیار موفق بودند .

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:درسالجاری تاکنون 18 تن و 600 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان توسط نیروهای انتظامی، مرزبانی، اطلاعات و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشف و ضبط شده است.

سردار اصلانی اضافه کرد: 82 شبکه تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون منهدم شده و بیش از هشت هزار و 900 نفر قاچاقچی توزیع کننده خرد و کلان دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده اند.

وی ببا بیان این که هر ماه یک بار طرح های مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده با امکانات مرکز استان و پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان در تمامی شهرستان ها اجرا می شود گفت: میزان دستگیر شدگان قاچاقچی مواد مخدر 40 درصد و کشف واد مخدر نیز 86 درصد در استان نسبت به مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سردار اصلانی گفت:با توجه به قرارگرفتن در ایام پایانی سال بعضا مشاهده می شود معتادان ولگرد ومتجاهر حضورشان در شهر باعث مزاحمت به شهروندان و خانواده هایشان می شود ،از ابتدای اسفند ماه سالجاری فرماندهی انتظامی اقدام به پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری معتادان می کند .

وی گفت: در 10ماهه گذشته نیز بیش از پنج هزار و 600 نفر معتادان ولگرد و متجاهر که مردم و خانواده هایشان از آنها شکایت داشتند با دستور مقامات قضایی دستگیر و به مراکز ماده 16و 15سطح استان تحویل شده اند.

سردان اصلانی از مردم استان خواست تا اگر در محیط کار و زندگی گزارشاتی در رابطه با فعالیت قاچاقچیان مشاهده میکنند حتما به فوریت های پلیسی 110 اعلام فرمایند تا ماموران انتظامی در کوتاهترین زمان با حضور خود مورد را رسیدگی فرمایند.

وی افزود: با توجه به مرزی بودن شهرستان سلماس 21 روستا که در معرض تهدیدات جدی در حوزه فرهنگی هستند ، توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر استان امکانات و مکان های ورزشی برای ساکنان بویژه جوانان تهیه و کلاس های آگاه سازی و پیشگیری برای آنها برگزار می شود .

فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت : درسالجاری تاکنون 206 کیلوگرم انواع مواد مخدر و 13 هزار عدد قرص های روانگردان در این شهرستان کشف و ضبط شده است .

مسعود حاجی علیلو با اعلام اینکه 81 دستگاه خودرو وموتورسیکلت هم در رابطه با مواد مخدر توقیف شده است، افزود: در این مدت 400 نفر توزیع کننده مواد و قاچاقچی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

به گفته وی امسال بیش از 450 ساعت کلاس آگاه سازی و پیشگیری از اعتیاد برای 5هزارو 200نفر قشر آسیب پذیر جامعه در این شهرستان برگزار شده است.

شهرستان سلماس 3 نفر شهید و 5 نفر جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.