دو شرکت بزرگ دیگر آمریکایی نیز با پیروی از فروشگاه‌های نوردستروم و نیمن مارکوس، فروش کالاهای خانگی ترامپ را متوقف کردند.

بایکوت محصولات ترامپ در آمریکا همچنان ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، «سییرز» و «کی‌مارت» دو شرکت‌ مهم خرده‌فروشی در آمریکا، امروز (شنبه)، 31 قلم از محصولات خانگی ترامپ را از پایگاه اینترنتی خود حذف کردند. سخنگوی شرکت «سییرز» با اعلام این مطلب افزود: این شرکت قصد دارد به‌جای محصولات ترامپ، به تبلیغ کالاهای پرفروش بپردازد. محصولات خانگی ترامپ شامل مبلمان، لوستر، سرویس خواب و تجهیزات روشنایی است. این اقلام در اختیار هتل‌های ترامپ نیز قرار می‌گیرد.      

تصمیم «سییرز» و «کی‌مارت» پس از آن اتخاذ شد که چند روز پیش نیز شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای «نوردستروم» که دفتر مرکزی آن در شهر «سیاتل» قرار دارد، به‌طور رسمی از قطع همکاری خود با «ایوانکا ترامپ»، دختر رئیس‌‌جمهور این کشور و توقف فروش محصولات تولیدی وی خبر داد. سخنگوی نوردستروم دلیل این اقدام را کاهش شدید فروش این محصولات در پی بایکوت آن‌ها از سوی مردم آمریکا اعلام کرد. 


«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز در یک پیام توئیتری، با انتقاد از نوردستروم، به دفاع از دخترش پرداخت. این اقدام ترامپ نگرانی‌هایی را در خصوص اینکه وی میان روابط خانوادگی و اداره کشور مرزی قائل نمی‌شود، بوجود آورده است. از سوی دیگر، «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید، نیز تصمیم نوردستروم را «حمله مستقیم» به سیاست‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا خواند. 

طبق گزارش امروز (شنبه) وال استریت ژورنال، فروش محصولات ایوانکا ترامپ -از جمله کیف و کفش زنانه- در فروشگاه‌های نوردستروم در یک‌سال گذشته، حدود 34 درصد کاهش داشت و در چند هفته پیش از راهیابی پدرش به کاخ سفید، با کاهش بی‌سابقه‌ای مواجه شد.  

از سوی دیگر، سخنگوی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای «نیمن مارکوس»، که دفتر مرکزی آن در «دالاس» قرار دارد، هفته گذشته، از توقف فروش جواهرات برند ایوانکا ترامپ در 42 فروشگاه‌ و همچنین وبسایت این شرکت خبر داد. 

پویش بایکوت محصولات ایوانکا ترامپ ماه نوامبر گذشته و از سوی مخالفان سیاست‌های جنجالی پدرش -دونالد ترامپ- آغاز و به‌سرعت با اقبال عمومی مواجه شد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار