مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تبریز به عنوان خاستگاه سینمای کشور باید جایگاه اصلی خود را در این عرصه بازیابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدپور در آیین اکران و تجلیل از کارگردان و عوامل فیلم 'ائو' در تبریز گفت: هنر سینما از رساترین ابزار فرهنگی یک ملت بوده و هنر، صنعتی جامع است که ویژگی های منحصربفرد و جلوه‌های بصری و هنری قدرتمندی در آن گنجانده شده و تاثیرگذاری شگرفی بر مخاطبان دارد.
وی اظهار کرد: تبریز به عنوان خاستگاه هنر سینما در کشور مطرح بوده اما در زمان کنونی با جایگاه اصلی خود فاصله دارد و سهم آن از این هنر در کشور اندک است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: صفحات اول تاریخ سینمای ایران، تقدم و تاخر سینما متعلق به تبریز بوده و این شهر موجب پویایی و روان سازی این هنر در کشور شده است.
محمدپور ادامه داد: بر این اساس مسئولیت ما در قبال گذشته درخشان سینما و حرکت های بعدی این هنر در استان افزایش یافته است.
وی گفت: با توجه به پتانسیل غنی هنری در استان، هنرمندان ما این استحقاق را دارند که به قله های این هنر فاخر دست یابند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت فیلم 'ائو' در راهیابی به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: موفقیت این فیلم نشان دهنده ی آن است که هنرمندان ما می توانند در سطح کشوری و بین المللی حضوری تاثیرگذار داشته باشند.
محمدپور، افزود: این حضور می تواند سرمنشاء و طلیعه ی یک حرکت عظیم باشد و سینمای استان را به سمت قله های رفیع موفقیت رهنمون کند.
وی گفت: تمامی نهادها و دستگاه های جمهوری اسلامی ایران در کنار کارکردها و وظایف متعدد و متفاوتی که بر عهده دارند، دارای یک وجه مشترک و اساسی هستند که این وجه مشترک داشتن رسالت و وظیفه تحقق اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی و بالندگی فرهنگ است.
محمدپور افزود: این اداره کل در نظر دارد تا از ظرفیت های عظیم انسانی و هنری استان بهره برده و زمینه تعالی هنر و فرهنگ را فراهم آورد.
در این آیین از کارگردان و عوامل فیلم 'ائو' تجلیل شد.
فیلم ائو (خانه) به کارگردانی اصغر یوسفی نژاد با بازی رامین ریاضی، محدثه حیرت، غلامرضا باقری و صدیقه دریانی در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور یافته است.
ماجرای این فیلم حول یک وصیت نامه می‌چرخد، مردی از دنیا رفته و همه دور جسد او جمع شده‌اند اما این جسد از چشم تماشاگر دور نگه داشته‌ می‌شود.
متوفی وصیت کرده که بعد از مرگ، جسد او را در اختیار دانشکده پزشکی برای استفاده علمی قرار دهند اما دخترش شدیدا مخالف است.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار