هیات اقتصادی بوسنیایی امروز به ایران سفر می‌کند

به منظور توسعه مناسبات اقتصادی بین ایران و بوسنی و هرزگوین هیات اقتصادی بوسنیایی امروز به ایران سفر می کند.

هیات اقتصادی بوسنیایی امروز به ایران سفر می‌کند
به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی  باشگاه خبرنگاران، بگو کوتیچ نخست وزیر کانتون توزلا در آستانه سفر هیات اقتصادی این کانتون به ایران، در دیدار با سفیر کشورمان با قدردانی از تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران به منظور تسهیل مراودات اقتصادی میان دو کشور توضیحاتی در خصوص تاریخچه و پیشینه توزلا به عنوان سومین شهر پرجمعیت بوسنی ارائه و با تبین ظرفیت ها و توانمندی های موجود در این کانتون خواستار ارتقا مناسبات با ایران بخصوص در بعد اقتصادی شد.

کوتیچ باتبریک روز ملی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: به زودی هیات اقتصادی از بخش های خصوصی این کانتون عازم ایران و استان البرز هستند و این امر نشان از حرکت صحیح در مسیر رشد روابط اقتصادی است.

نخست وزیر کانتون توزلا با استقبال از سفرهای اقتصادی افزود: امیدوارم اعضای هیات بوسنیایی که از تجار و بازرگانان سرشناس شهرهای گراچانیسا، الوو و تشانی هستند زمینه های هرچه بیشتر همکاری اقتصادی میان دو استان را فراهم سازند.

محمود حیدری سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین نیز ضمن تشریح زمینه های موجود برای گسترش روابط میان بخش های خصوصی کانتون توزلا و استان البرز به ضرورت ایفای نقش بازرگانان و تجار در روابط دوجانبه تاکید و آمادگی اتاق بازرگانی استان البرز برای همکاری اقتصادی با کانتون توزلا را اعلام نمود.

حیدری همچنین با بیان ظرفیتهای استان البرز به عنوان سی و یکمین استان  ایران و نزدیک ترین استان به پایتخت گفت: کرج با جمعیتی بالغ بر یک میلیون چهارصد هزار نفر، پنجمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می شود و از آنجا که بیش از 3 هزار واحد صنعتی در حوزه های صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، نساجی و  پلاستیک و سایر صنایع این استان فعال هستند از ظرفیت بسیار بالایی برای همکاری تجاری با سایر کشورها برخوردار است.

براساس این گزارش شنبه 23 بهمن ماه، هیات چهارده نفره اقتصادی از کانتون توزلای بوسنی و هرزگوین به ریاست جمال مماگیچ شهردار شهر الوو با هدف توسعه مناسبات اقتصادی عازم ایران خواهند بود.

این هیات در سفر به کشورمان ضمن حضور در جلسات اتاق بازرگانی البرز با تجار و صاحبان صنایع این استان دیدار و گفتگو خواهد داشت و از ظرفیت های گردشگری و اقتصادی تهران، اصفهان و کاشان بازدید خواهد کرد.

گروه اقتصادی انجمن دوستی ایران و بوسنی نیز در این سفر با هیات اقتصادی توزلا دیدار و گفتگو کرده و راه های تقویت همکاری و بهره گیری از فرصت های بازرگانی موجود در بخش خصوصی را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار