معاون بهداشت، امداد و درمان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران گفت: تهدیدات جدید تحریمی ترامپ آب در هاون کوبیدن بوده زیرا تحریم‌ها کشورمان را قوی‌تر ‌می‌کند و این رجزها فقط دشمنی و عداوت دیرین آمریکا را با ایران ثابت کرده است.

تهدیدات تحریمی ترامپ لاف است/ در دارو و تجهیزات وابستگی نخواهیم داشتسردار احمد عبدالهی معاون امداد، بهداشت و درمان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لاف‌زدن‌های تحریمی رییس جمهور آمریکا درخصوص تحریم اقلام پزشکی علیه کشورمان، تاکید کرد: فرمایش مهم امام راحل (ره) و تاکیدات رهبر کبیر انقلاب اسلامی  مبنی بر اینکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، مصداق بارز پاسخ کشورمان برای رجز خوانی های اخیر ترامپ است که به خیال خودش میتواند جان مردم کشورمان را به خطر اندازد.  
 
وی با بیان اینکه گفته های اخیر ترامپ برای تحمیل تحریمهای جدید علیه ایران که   اینبار اقلام دارویی و تجهیزات  پزشکی  را نشانه گرفته ، افزود: رییس جمهوری جدید آمریکا با اظهارات بی پایه و اساس، دشمنی و عداوت دیرین آمریکا با ایران را نشان داد.  
 
معاون امداد، بهداشت و درمان سپاه تصریح کرد:  تا دیروز گفته میشد که آمریکا با دولت یا نظام و انقلاب 38 ساله کشورمان مشکل دارد ولی حرف‌های جدید ترامپ ابعاد این کینه را  حتی علیه مردم ایران عزیزمان کاملا شفاف کرده و به اثبات رسانده است.  
 
خود اتکایی ایران در بهداشت و درمان نزدیک است
 
وی تصریح کرد: با اتکا به توانمندی گروه های بسیجی، متخصصین و دانشمندان ایران، بی تردید اجازه نمی دهیم کوچکترین خدشه‌ای به کشورمان عارض شود و یقینا این تهدیدها فرصت جدید دیگری برای پیشرفت کشورمان است.  
 
سردار عبدالهی یادآور شد: برای پیشرفت ایران در عرصه پزشکی هرکجا به توان ملی تکیه کردیم موفق شدیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ، بی تردید حتی در پزشکی نه تنها می‌توانیم‌ نیازهای داخلی کشورمان را تامین کنیم بلکه در بسیاری از اقلام پزشکی و حتی دارویی هم قادر به تامین نیاز سایر کشورهای هستیم.  
 
وی با تاکید بر اینکه در موضوعاتی همچون فناوری هسته ای و موشکی و نانو تکنولوژی با تکیه بر توان داخلی و وجود متخصصین شاهد پیشرفت‌های شگرف شده‌ایم، گفت: هم اکنون همانطور که در فناوری های موشکی و هسته‌ای کچکترین وابستگی به سایر کشورها نداریم نشانگر این است که در هر نقطه تحریم موفق بودیم و  بواسطه سیاست اقتصاد مقاومتی از این فرصت هم  می توانیم برای پیشرفت کشورمان برای خود اتکایی در بهداشت و درمان تجهیزات پزشکی استفاده کنیم.
 
سردار عبدالهی خطاب به ترامپ و رجز خوانی هایش، تاکید کرد : آزموده را آزمودن خطاست زیرا آمریکا همانطور که در 8 سال تحریم هیچ غلطی نکرد، این بار هم با تحریم تجهیزات پزشکی و دارو راه به جایی نمی برد و قطعا نمی گذاریم که تیرش به هدفی که جان مردم کشورمان است بخورد.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار