یک مرکز در روسیه از ارسال کمک‌های بشردوستانه با حجم 6.2 تن به غیرنظامیان سوریه در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، "مرکز روسی آشتی در سوریه" اعلام کرد در 24 ساعت گذشته حدود 6.2 تن کمک های بشردوستانه را طی 7 عملیات در اختیار شهروندان سوریه قرار داده است. 

این مرکز اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته مرکز روسی آشتی در سوریه  7 عملیات بشردوستانه انجام داده است. حجم کل این محموله کمکی برای شهروندان سوریه 6.2 تن است.

بنابر اعلام خبرگزاری ایتارتاس، یک سازمان خیریه هم به نام "دکتر لیزا" با کمک وزارت دفاع روسیه بیش از 200 کیلوگرم دارو را برای کودکانی که در یک بیمارستان در لاذقیه سوریه تحت درمان قرار گرفته اند، ارسال کرد. در کل 12 نوع دارو به وزن 200 کیلوگرم برای این کودکان ارسال شده است.

این سازمان همچنین اعلام کرد: "این داروهایی که روسیه برای کودکان سوری ارسال کرده است، بخاطر تحریم های غرب علیه این کشور تقاضا برای آنها در روسیه به شدت بالا رفته است. ما باید به مردم سوریه کمک کنیم؛ زیرا آنها پزشکان و متخصصان بسیار حرفه ای دارند. آنها تجهیزات لازم برای انجام یک جراحی را دارند؛ اما با کمبود دارو مواجه هستند."

غیرنظامیان سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی در این کشور از سال 2011 به شدت آسیب دیده اند. جنگ داخلی سوریه که باعث ایجاد درگیری میان معارضان سوری، نیروهای دولتی سوریه و گروه های تروریستی شده تاکنون به مرگ هزاران نفر منجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار