مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران از برگزاری یک دوره مسابقه بزرگ نقاشی با عنوان شهر سبز ویژه دانش آموزان مدارس استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران (سامات)، امین افتخار مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از معضلات زیست محیطی، ریشه در فقدان آگاهی لازم و ضعف فرهنگ‌سازی در زمینه ارتباط و تعامل انسان با طبیعت و محیط زیست داشته و در واقع در این خصوص با نوعی مشکل فرهنگی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه تقویت این حوزه نیاز به مشارکت عمومی برای ارتقا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در سطح اقشار مختلف جامعه به خصوص کودکان و نوجوان دارد، افزود: از این منظر می‌توان با آموزش‌های لازم و ایجاد حساسیت‌های اجتماعی کافی و اثرگذار، به تعامل و تعادل روابط انسان با طبیعت امیدوار بود.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های آموزشی در حوزه محیط زیست دانش آموزان مدارس به خصوص قشر پایه هستند، تصریح کرد: در این راستا و به مناسبت شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست یک دوره مسابقه بزرگ نقاشی با عنوان شهر سبز برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی و نیز دوره اول و دوم متوسطه در 2 گروه سنی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت محدود منابع و شکنندگی محیط‌زیست، نیازمندی به دستیابی شهرهای سبز و پایدار به شدت محسوس است و ناگزیر طراحی‌های شهری باید براساس اثرات زيست محيطی شكل گیرد، به طوری‌كه در اين شهرها مصرف انرژی و آب به حداقل ممكن رسیده و ساكنین اين‌گونه شهرها كمترين ميزان مصرف انرژی، آب و اتلاف گرما را داشته باشند تا درنتيجه آلودگی آب و هوا و توليدگازهای مضر کاهش یابد.

دبیراجرایی مسابقه بزرگ شهر سبز ، مديريت صحیح پسماندهای حاصله از فعالیت‌ها را از دیگر شاخصه‌های مهم این‌گونه شهرها دانست و افزود: توليد کمپوست از مواد زاید و تبدیل ساير پسماندهای غير قابل بازيافت در يک فرآيند خاص به انرژی در این شهرها علاوه بر کاهش اثرگذاری بر حوزه آب و خاک و هوا، نقش مهمی در بهبود اقتصاد شهری دارد.

افتخار گفت: به طورکلی مشخصات شهرسبز بهره‌گيری از انرژی‌های تجديدپذير نظير خورشيد و باد، حمل و نقل عمومی سالم و آسان و قابل دسترس، ساختمان‌های سازگار با محيط زيست، فضای سبز مناسب و غیره است.

وی با بیان ضرورت آشنایی دانش‌آموزان با اهمیت و حساسیت موضوع محیط زیست و منابع طبیعی تصریح کرد: این مسابقه با همکاری استانداری تهران، اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان و شهر تهران و شرکت خدمات نوین داده‌ورزی سداد اجرا می‌شود.

مدیر روابط عمومی محیط زیست استان تهران و دبیر اجرایی این رویداد با بیان اینکه محورهای این مسابقه اساسا بر مبنای محورهای طرح شهرسبز پیش‌بینی و طراحی شده است، گفت: درختکاری و فضای سبز، هوای پاک، آب پاک، انرژی پاک، همچنین شهر پاک، حمل و نقل شهری ساختمان سبز و زباله و بازیافت از محورهای شرکت در این مسابقه است.

افتخار تصریح کرد: این مسابقه به سبک آزاد است و علاقمندان به شرکت می‌توانند در آثار خود از مداد رنگی، آب رنگ و ماژیک استفاده کنند.

وی درخصوص نحوه و مهلت ارسال آثار گفت: آثار شرکت‌کنندگان باید از طریق اپلیکیشن ایوا، بخش پرداخت، کلید ایوا با دانلود WWW.SADADPSP.IR ارسال شود و دانش آموزان باید اصل اثر خود را به مدرسه تحویل دهند، همچنین مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن  ماه سال جاری است.

دبیر اجرایی مسابقه بزرگ نقاشی شهر سبز افزود: به نفرات اول تا سوم هر گروه سنی و نیز 7 برگزیده بعدی گروه‌های سنی، همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست (6 تا 9 اسفندماه) جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه دومین جشنواره ملی عکس و پوستر نفس‌های شهر و مسابقه بزرگ نقاشی شهرسبز و از سویی برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست سه رویداد مهم فرهنگی – محیط زیستی است که در اسفندماه امسال، برگزیدگان و منتخبان خود را خواهد شناخت، از دانش آموزان علاقه‌مند به شرکت در مسابقه  نقاشی شهرسبز خواست تا از طریق مراجعه به مدارس محل تحصیل، اقدام لازم برای شرکت در این مسابقه را انجام دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار