رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا:

دولت آمریکا فرصت افزایش نیرو در افغانستان را از دست ندهد

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت: ترامپ فرصت افزایش نیرو در افغانستان را از دست ندهد تا فرماندهان آمریکایی در این کشور دست بازتری داشته باشند.

دولت آمریکا فرصت افزایش نیرو در افغانستان را از دست ندهد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «جان مک‌کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا، در نشست این مجلس به دونالد ترامپ توصیه کرد که با افزایش تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان دست فرماندهان ارتش در افغانستان را بازتر کند.

جان مک‌کین تصریح کرد که فرماندهان ارتش آمریکا در افغانستان باید منابع و صلاحیت‌های لازم را در اختیار داشته باشند تا بتوانند ابتکار عمل را از دست دشمنان آمریکا بگیرند.

وی افزود: مردم افغانستان با غرور هستند و می‌خواهد تا خود از کشورشان دفاع کنند و در این راه متحمل تلفات نیز شده‌اند.

رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا اظهار داشت: افغانستان هنوز هم به ادامه کمک‌های آمریکا نیاز دارد.

سناتور آمریکایی ادامه داد که منافع ملی آمریکا ایجاب می‌کند تا از شرکای افغان خود حمایت کند تا آنها روی پای خود بایستند و از کشور خود دفاع کنند و دشمنان مشترک دو کشور را با کمک کمتری شکست دهند.

با این وجود ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای خارجی در افغانستان نیز در مجلس سنای آمریکا گفته است که برای آموزش موثر نیروهای امنیتی افغان به چند هزار نیروی نظامی بیشتری در افغانستان نیاز خواهد داشت.

تسنیم نوشت: او از مجلس سنا خواست تا منابع مالی برای پشتیبانی و تجهیز نیروهای هوایی افغانستان را تصویب کند تا در اسرع زمان جنگنده‌ها وارد میدان‌های جنگ افغانستان شوند و توانایی عملیات‌های تهاجمی نیروهای این کشور را تقویت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار