رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات باید به ظرفیتی برای همبستگی ملی تبدیل شود.

همگرایی فکری و سیاسی به توسعه کشور سرعت می‌بخشد/ ایران در چاه ترامپیسم نمی‌افتدبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری دو روزه به استان کرمان ، امشب (پنج شنبه، 21 بهمن ماه) در نشست شورای اداری در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان شرکت کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به مسائل داخلی و منطقه ای کشور گفت: در شرایط کنونی رویکرد و رفتار ایران در مسائل منطقه ای شایسته و با خرد است و ما با سبک و سنگین کردن و بررسی مسائل راهبردهای درست را دنبال می کنیم و قطعا نتایج این رویکردها موجب می شود تا اقتصاد کشور پویا شود.

لاریجانی ادامه داد: خوشبختانه در 4 دهه اخیر خدمات خوب و ارزشمندی از سوی نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و امروز در تصمیمات کشور پختگی و رویکرد شایسته ای دیده می شود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه تلاش کرده تا فضای بازی را برای توسعه اقتصادی در کشور به وجود آورد به ویژه در حوزه سرمایه گذاری، کشاورزی، صنعت، مصوبات خوبی در برنامه ششم دیده شده که این مصوبات رویکرد حمایتی دارد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: با توجه به اینکه در 2 سال اخیر بودجه عمرانی به صورت ضعیف اختصاص و تزریق شده، در برنامه ششم توسعه مصوبه ای را به تصویب رساندیم که براساس آن 30 درصد از بودجه عمرانی برای استان ها در نظر گرفته شود تا زمینه کار و فعالیت های عمرانی در کشور افزایش یابد البته این مصوبه در نقش یک کاتالیزور است و نقطه قابل تامل و توجه این است که باید ما حضور کارآفرینان را در این عرصه بیشتر فراهم کنیم اما در کل نگاه من به آینده کشور مثبت است.

لاریجانی با بیان اینکه همگرایی فکری و سیاسی حرکت توسعه کشور را تسریع می بخشد، گفت: ما در آستانه برگزاری انتخابات جدید هستیم از این رو این  عرصه باید با دقت سپری شود تا عایده کشور از انتخابات این باشد که ظرفیت های جدیدی برای همبستگی ملی ایجاد شود از این رو انتخابات یک امر مبارک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این عرصه باید تلاش کنیم که ضمن ایجاد رقابت جدی و خوب، فعالیت ها و اقدامات تبدیل به کشمکش های سیاسی بلاوجه نشود بلکه به رقابت های طبیبانه تبدیل شده و این مسیر با کمال دوستی و رویکرد عقلانی طی شود.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با رویکرد رئیس جمهور جدید آمریکا و مسائل بین المللی در این حوزه گفت: بعید است که جمهوری اسلامی در چاه ترامپیسم بیفتد از این رو عقلانیت در کشور بالاتر از این مسائل و موضوعات است البته شرایط کنونی دارای پیچیدگی هایی است ولی تردید نداشته باشید که زوایای مختلف این حوزه مورد توجه قرار گرفته و این موضوعات تحلیل و همچنین در سطح شوراهای تصمیم گیر، مواضع موردنیاز اتخاذ می شود.   

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در رابطه با رویکرد مجلس شورای اسلامی درباره موضوعات زیست محیطی در کشور افزود: مسئله محیط زیست موضوع مهمی است و این حوزه در برنامه ششم توسعه یکی از مسائل راهبردی بوده از این رو در مجلس در زمان بررسی برنامه بندها و مصوبات مهمی در این رابطه به تصویب رسید به ویژه در موضوع استفاده از جنگل ها، نمایندگان بهره برداری از این مناطق را محدود کردند همچنین در مورد ریزگردها نیز، مصوبات خوبی در این حوزه به تصویب رسید.

لاریجانی با اشاره به اهمیت ایجاد کمربندهای سبز در اطراف شهرها گفت: قطعا باید به مسئله محیط زیست توجه ویژه ای شود و در این عرصه باید از ظرفیت های مردمی استفاده کرد البته در صحنه بین الملل نیز رویکرد کشورها به مسئله محیط زیست متفاوت است به طوری که کشوری مانند آمریکا نسبت به این حوزه بی توجه است اما برخی کشورها رویکرد کلان و توجه خاصی به این حوزه دارند و در این رابطه اعتبارات کلانی را اختصاص می دهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار