هنوز مدت زمان زیادی از به قدرت رسیدن ترامپ نگذشته است اما در همین اندک زمان، شهروندان کشور آمریکا دچار نوعی اختلال عصبی و بیمارهای روانی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری یاهو در مطلبی نوشت از زمان به قدرت رسیدن ترامپ نوعی استرس و ترس بسیار شدید بین اهالی کشور آمریکا به وجود آمده است که می توان آن را نوعی تروما از جانب ترامپ تفسیر کرد.

کارشناسان اعتقاد دارند جنجال هایی که ترامپ از زمان به قدرت رسیدن به پا کرده، سخنان او و رفتارهای پرخاشگرانه و انتقادات تند او باعث نوعی هراس و وحشت بین آمریکایی ها از تغییراتی شده که در راس قدرت در این کشور ایجاد شده است.

گفتنی است؛ عوامل بسیاری باعث ایجاد استرس و نگرانی در مغز می شوند و هر لحظه مغز در حال کنترل حالات عمومی بدن انسان و کاهش استرس است، اما به وجود آمدن فشار و استرس ناشی از عملکردهای شدید و سخنرانی های تند ترامپ باعث سردرگمی، بی خوابی، ضعف عمومی، استرس، عدم کنترل هیجان و ترس بین عموم مردم آمریکا شده است.

کارشناسان انجمن روانشناسی آمریکا اعتقاد دارند این مشکل جدید که برای میلیون ها آمریکایی به وجود آمده است مانند نوعی پاسخ عاطفی و شوک پس از یک رویداد ترسناک است که در اینجا همان به قدرت رسیدن ترامپ و انجام کارهای ترسناک از سوی او است.

به گفته متخصصان، هنگامی که تغییرات گسترده در هر سطحی و در مسائل گوناگون مانند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی خانوادگی برای افراد به وجود می آید، معمولاٌ دچار استرس و نگرانی می شوند که این حالت در صورت تداوم و بدتر شدن شرایط می تواند به سلامت آنها آسیب جدی برساند.

بر اساس پژوهش های جدید در کشور آمریکا اکنون تعداد زیادی از مردم دچار ترومای فراگیر شده اند و این امر می تواند بر جنبه های مختلف زندگی آنها اثر بگذارد از جمله بالا رفتن آمار جرم و جنایت، بروز تصادفات رانندگی، ابتلا به انواع بیماری های روحی و جسمی بین مردم، استرس، ریزش موی سر، بروز پرخاشگری و رفتارهای تهاجمی و مواردی از این دست که همگی می توانند باعث به خطر افتادن سلامت بدن شهروندان و آسیب های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در جامعه آمریکا شود.

کارشناسان بر این اساس هشدار داده‌اند جامعه آمریکا ممکن است با موج جدیدی از بروز بیماری های اعصاب و روان به خاطر انتخاب ترامپ مواجه شود.

منبع: yahoo

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار