یاسوج؛

نهادینه شده فرهنگ پهلوانی در جامعه

فرهنگ پهلوانی باید به جای فرهنگ قهرمانی در ورزش کهگیلویه وبویراحمد نهادینه شود.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با ورزشکاران و فعالان عرصه ورزشکهگیلویه و بویراحمد گفت:در قهرمانی،فرد پیوسته اعمال قدرت می کند اما در پهلوانی، انسان  به دنبال مهار قدرت است و ورزشکار از نظر جسمی، روحی و شخصیت ارتقاء می یابد.

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: بازوی قوی باید در خدمت عقل قوی باشد و وقتی عقلانیت حاکم بر توان های انسان شد، موفقیت حاصل می شود.

وی به کمبود امکانات و فضاهای ورزشی در برخی از شهرستان های استان هم اشاره کرد و از مسئولان ورزش خواست، فارغ از جناح های سیاسی و قومیت گرایی عمل کنند و زمینه استفاده همه جوانان از امکانات و فضاهای ورزشی حتی در مناطق دور افتاده را فراهم کنند.

محمد تقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه وبویراحمد هم در این دیدار گفت: ورزش استان به حمایت همه مسئولان نیاز دارد و بستر لازم برای همگانی شدن ورزش و تبدیل هر فرد به یک مربی،فراهم خواهد شد.

شاکری معاونت فرهنگی جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم گفت: مسئولان از ورزش استان حمایت مالی نمی شود و مشکلات مالی باعث شده ورزشکاران استان ، توانایی حضور در میادین ورزشی را نداشته باشند.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.