رئیس ورزش و جوانان گفـت: برجام سایه جنگی قریب الوقوع را از سرکشور برداشت

برجام، سایه جنگ را از سر کشور برداشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مسعود سلطانی فر در در مراسم آبگیری از سدشنجور رزن افزود: اکنون در سایه ی آرامش فراهم آمده می توانیم در راه توسعه کشور گام برداریم.

وی افزود: هر چند طرف مقابل در جریان برجام بداخلاقی‌هایی داشته اما شرایط خوبی برای کشور ایران فراهم آمده و رویش جدیدی آغاز شده است.

سلطانی فر با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر توجه به اقتصادمقاومتی افزود: با استفاده از این نقشه راه و تمرکز بر منابع داخلی است که می توانیم مشکلات اقتصادی در حال حاضر کشور را حل کنیم.

وزیر ورزش تأکید کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از همه منابع داخلی و خارجی استفاده حداکثری شود تا در مقابل تهدیدات داخلی و خارجی مصون باشیم.

سلطانی فر به خشکسالی‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: براساس گزارش های دریافت شده از سازمان ملل این خشکسالی‌ها تنها اختصاص به کشور ایران ندارد بلکه کشورهای توسعه‌یافته ای همچون ایالت متحده و کشورهای اروپایی که منابع آبی غنی داشتند نیز با این بحران مواجه هستند.

وی ادامه داد: کشورهای توسعه‌یافته تدابیری برای مقابله با این خشکسالی‌ها اتخاذ کرده‌اند بنابراین می‌طلبد مسئولان کشور ایران نیز برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی برای حفاظت از منابع آبی و ذخیره‌سازی آب در شرایط بحرانی را داشته باشند.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه انسداد چاه‌ها غیرمجاز برای حفاظت از منابع آبی در تمامی استان‌های کشور پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: استان همدان جزء استان‌های پیشرو در زمینه انسداد چاه‌های غیرمجاز بوده است.

وی پیروزی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس و پیروزی به دست آمده در برجام را از جمله نقاط عطف کشور پس از پیروزی انقلاب برشمرد و گفت: گرچه در دوران پس از انقلاب سال‌های پرالتهابی به واسطه توطئه‌چینی‌ها و تهدیدات دشمنان سپری شده اما پیروزی در جنگ هشت ساله و پیروزی در مذکرات هسته‌ای منجر شد تا قدرت سیاسی و نظامی کشور به رخ جهانیان کشیده شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در کنار دستاوردهای فراوانی داشته دو دوره دستاورد پیروزی در جنگ تحمیلی و پیروزی در مذاکرات با 1+5 پشت سر گذاشته‌ایم که باید بسیار در مورد این موضوعات سخن گفت.

انتهای پیام/ج


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
تجهیزات نظامی و اقتدار مردم ایران بود ک سایه جنگ رو برداشت.
نه برجام