کرمانشاه؛

عبور سامانه ناپایدار از جو استان

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به عبور سامانه ناپایدار از جو استان، گفت: احتمال اینکه (22 بهمن) هم بارندگی داشته باشیم وجود دارد، اما بارش‌ها به شدت امروز نخواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ علی محمد زورآوند سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه گفت: همانطور که پیش‌بینی شده بود سامانه ناپایداری از امروز (21 بهمن) وارد جو استان شد و سبب بارندگی، کاهش دمای روزانه و افزایش دمای شبانه در استان شده است.

وی با بیان اینکه شدت بارش را امروز خواهیم داشت، عنوان کرد: این سامانه از اواخر امشب و اوایل صبح فردا شدت کمتری خواهد داشت و به تدریج نیز از استان عبور خواهد کرد.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه گفت: برای فردا که راهپیمایی 22 بهمن را داریم، از شدت بارندگی‌ها کاسته خواهد شد، اما ممکن است بارش‌های پراکنده‌ای هم رخ دهد.

به گفته زورآوند، دمای هوا برای فردا تغییرات چندانی نخواهد داشت و ممکن است اوایل صبح کمی سرد باشد.

وی بیشترین میزان فعالیت این سامانه را نیز مربوط به نواحی شمال و شمال غرب استان دانست و یادآوری کرد: بارش در نقاط سردسیر به صورت برف خواهد بود.

زورآوند تاکید کرد: با عبور این موج، دوباره از اوایل هفته آینده سامانه ناپایداری وارد جو استان می‌شود که کم و بیش تا پایان هفته آینده هوای استان را متاثر می‌کند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون را 153.2 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 64 درصد و نسبت به بلندمدت 35 درصد کاهش داشته است.

زورآوند بیشترین بارش‌های امسال را نیز مربوط به پاوه با 288 میلی‌متر اعلام کرد و افزود: در همین مدت در شهر کرمانشاه 141 میلی‌متر بارش داشته ایم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.