نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت:تسهیلات اشتغالزایی باید در مسیر ایجاد اشتغال و تولید پرداخت شود تا از این طریق بتوان بخشی از معضل بیکاری را بر طرف کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛
جلال میرزایی اظهار کرد: تا وقتی تسهیلات اشتغالزایی در مسیر غیر از تولید و اشتغال پرداخت شود، نمی توان انتظار داشت تغییری در وضعیت کنونی و رفع معضل بیکاری در این استان ایجاد شود.

وی افزود: دولت در سال های اخیر تسهیلات مناسبی جهت رونق اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار از طریق بانک های عامل در اختیار مردم قرار داده اما بیشتر این تسهیلات نه تنها در مسیر تولید و اشتغال قرار نگرفته بلکه عاملی برای بدهکار شدن مردم به بانک ها شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم و مسئولان باید برای تغییر وضع موجود استان با تعامل و همکاری و مشارکت دلسوزانه بستر مناسبی برای تولید و اشتغال و فضای کسب و کار ایجاد کنند.

میرزایی با اشاره به افزایش درآمدهای عمومی دولت از محل فروش نفت در ماهای اخیر یادآور شد: مدیران و مسئولان استان ایلام باید اهتمام بیشتری برای جذب اعتبارات از طریق وزارتخانه ها داشته باشند و در این راه نمایندگان مردم نیز همکاری لازم را با آنها خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر طرح های خوبی در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که در زندگی و معیشت مردم این استان در آینده نزدیک موثر خواهد بود، گفت: یکی از این مصوبات افزایش مستمری نهادهای حمایتی تا سقف 250 هزار تومان است.

به گفته وی، اختصاص بودجه ویژه به مناطق عملیاتی در زمان جنگ در جهت توسعه بیشتر حوزه های زیرساختی و زیربنایی که فرصت مناسبی برای توسعه چنین مناطقی در استان ایلام ایجاد می کند از دیگر مصوبات مجلس شورای اسلامی است.

فرماندار ملکشاهی نیز در این نشست گفت: هر چند این شهرستان به لحاظ توسعه زیرساخت ها در مقایسه با سایر مناطق استان ایلام وضعیت مناسبی ندارد و در حاشیه قرار گرفته اما در دولت تدبیر و امید با حمایت استاندار و سایر مسئولان ارشد اقدام های بسیار مهمی برای توسعه ملکشاهی اجرا شده است.

اسد قاسمی افزود: طرح های مهمی در حوزه زیربنایی همچون دی کلینیک تخصصی، آبرسانی از سد چم گردلان به شهرهای ارکواز، دلگشا و مهر و روستاهای اطراف از جمله این طرح ها است
که می تواند بخشی از مطالبات مردم را جوابگو باشد.









انتهای پیام/م.ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.