در کلانشهر مشهد ظرفیت تصفیه خانه ها 2و نیم برابرافزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی درمراسم بهره برداری از هشت طرح آب و فاضلاب در مشهد یکی از چالش های اساسی در کشور و استان را کمبود آب عنوان وبر افزایش بهره وری منابع آبی و بازیافت پساب فاضلاب تاکید کرد.

وی با اشاره افزایش ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب در کشور افزود:در کلانشهر مشهد طی استقرار دولت تدبیر و امید، ظرفیت تصفیه خانه ها 2و نیم برابری افزایش یافته است.

استاندار خراسان رضوی از ساماندهی کشف رود که یکی از مهمترین معضلات دو دهه اخیر کلانشهر مشهد بود به عنوان اقدامی بی نظیر یاد کردو گفت:هم اکنون حدود یکهزار هکتار از زمین های حریم و بستر این رودخانه آزادسازی شده و حدود یکصد هکتار آن توسط شهرداری درختکاری شده است .

رشیدیان افزود: با اعتبارات تخصیص یافته برای کشف رود و حاشیه شهر، شاهد اقدامات مطلوب تری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رهاسازی فاضلاب در سطح حاشیه شهر منجر به شیوع بیماری های پوستی شده بود، خاطرنشان کرد: با تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب بخش زیادی از معضلات زیست محیطی مرتفع می شود.

گفتنی است؛ در مجموع 340 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های افتتاح شده شامل: چهار طرح در بخش فاضلاب با 48 میلیارد ریال و به همین تعداد در بخش آب با 292میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.