معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیرعلوم ، تحقیقات و فناوری گفت: به برکت انقلاب اسلامی، در هیچ رشته علمی به دیگر کشورها وابسته نیستیم.

معاون وزیر علوم : در هیچ رشته علمی وابسته نیستیم
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدحسین امید امروز در مراسم گرامیداشت دهه فجر در دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی افزود : هم اکنون در داخل کشور در تمامی رشته های تحصیلی، پذیرش و تربیت دانشجو صورت می گیرد، در حالی که پیش از انقلاب از داشتن برخی علوم محروم و به کشورهای غربی وابسته بودیم.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب در رده بندی های علمی دنیا نامی از ایران نبود گفت: اکنون ایران در تمامی رشته ها حائز جایگاه علمی بالایی است که اگر فشارهای تحریمی علیه ایران نیز وجود نداشت، ممکن بود جایگاه پنجم را هم داشتیم.
وی افزود: اگر امروز برخی کشورها ادعای دوستی با ایران را دارند و خواستار تبادل علمی با ایران هستند، می دانند که ایران بدون حمایت آنها نیز در دوران انقلاب، جنگ و سازندگی سرپا ایستاده است.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم و تحقیقات با بیان اینکه یکی از نعمتها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، پیشرفت در حوزه علم و فناوری است گفت: در زمان انقلاب برای هر 15 متقاضی فقط یک ظرفیت تحصیل در دانشگاه وجود داشت و حتی بخش اعظمی از متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به خارج اعزام می شدند.
امید همچنین در همایش بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه  بناب با اشاره به اینکه در حال حاضرچهار میلیون و پانصد هزار نفر در دانشگاههای کشور تحصیل می کنند گفت: دانشگاه‌های کشور از لحاظ کمی به توسعه کافی دست یافته اند و حتی در برخی مناطق مازاد بر نیازدانشگاهها، ساختمان آموزشی احداث شده است.
امید افزود: اینک دوره کمی سازی در دانشگاه‌ها خاتمه یافته و افزایش بیشتر کیفیت تحصیلی در دستور کار وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است .
معاون وزیر علوم با اشاره به همت خیرین در توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها به تشکیل بنیاد کشوری حامیان علم و فناوری اشاره کرد و افزود: در سراسر کشور ۶۳ بنیاد تحت عنوان حامیان علمی تشکیل شده است که کمک بسزایی در پیشرفت دانشگاه ها دارند.
امید اضافه کرد: بنیادهای حامی علم و فناوری با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های مادی و معنوی خیرین و تشویق و ترغیب نیکوکاران در تقویت و گسترش زیرساخت‌های دانشگاه تشکیل شده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار