پایگاه ایتنرنتی فری بیکن نوشت کاهش بودجه دفاعی آمریکا باعث شده دو سوم جنگنده های نیروی دریایی ارتش آمریکا قادر به پرواز نباشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «فری بیکن» در گزارشی به قلم «ناتالی جانسون» نوشت: حدود دو سوم جنگنده های نیروی دریایی آمریکا به علت کاهش بودجه های بخش دفاعی آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما اکنون قادر به پرواز نیستند و نیروی دریایی آمریکا برای بازسازی خود به سال ها زمان نیاز دارد.

نویسنده گزارش پایگاه اینترنتی فری بیکن به نقل از یک خلبان سابق آمریکایی نوشته است: بخش هواپیمایی نیروی دریایی آمریکا در سالیان اخیر به علت کاهش بودجه چنان تخریب شده است که حتی با وجود قول دونالد ترامپ مبنی بر اختصاص منابع مالی جهت بازسازی هواپیماها و بالگردهای خراب شده این نیرو، بازسازی این بخش از تجهیزات نیروی دریایی آمریکا سال ها طول خواهد کشید.

«جان وینِیبل» محقق ارشد مرکز هریتج با اشاره به گزارشی که دوشنبه گذشته منتشر شد گفت: دو سوم جت های جنگی نیروی دریایی آمریکا به علت کوتاهی در نگهداری و تعمیر آنها در سال های گذشته که ناشی از کاهش بودجه این بخش بوده است اکنون قادر به پرواز نیستند.

در این گزارش گفته شده بود حدود سی و پنج درصد از جنگنده های زمینگیر شده آمریکا نیازمند قطعات و تجهیزات هستند. حدود شصت و دو درصد از جنگنده بمب افکن های اف ای هجده مدل های هورنت و سوپر هورنت اکنون غیرقابل استفاده هستند. با توجه به نقش بسیار مهم این جنگنده ها در قدرت جنگی ناوگان هوایی آمریکا این موضوع از نظر کارشناسان نگران کننده است.

نویسنده گزارش پایگاه اینترنتی فری بیکن در ادامه نوشت: در مجموع بیش از نیمی از هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا از جمله هزار و هفتصد بالگرد جنگی، گشت زنی و باری زمینگیر شده اند.

«جان وینِیبل» محقق ارشد مرکز هریتج افزود: بازسازی و تعمیر هواپیماهای نیروی دریایی آمریکا به سال ها زمان نیاز دارد و حتی اگر دولت ترامپ همه منابع مالی مورد نیاز را هم تامین کند باز هم بازسازی و تعمیر این هواپیماها سال ها طول خواهد کشید.

بر اساس این گزارش، کاهش بودجه ارتش آمریکا در سال های اخیر باعث شده که خلبانان نیروی های دریایی و هوایی این کشور در سال های اخیر از آموزش های کافی بی بهره شوند. این مساله میزان آمادگی خلبانان آمریکایی را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده است که خلبانان ارتش آمریکا فاقد توانایی لازم برای پروازهای طولانی مدت باشند.

با توجه به آن که پنج ماه تا پایان سال مالی 2017 زمان باقی مانده است و هر چهار بخش ارتش آمریکا با کسری بودجه مواجه هستند، سناتور تام کاتن نماینده جمهوری خواه ایالت آرکانزاس درخواست کرده که بیست و شش میلیارد دلار بودجه اضافی در اختیار ارتش قرار داده شود تا بخشی از آن برای آماده سازی خلبانان و آموزش آنها اختصاص داده شود.

این نماینده کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا روز دوشنبه گفت: بعد از هشت سال کاهش بودجه در دوران ریاست جمهوری، اکنون تامین منابع مالی مورد نیاز ارتش آمریکا ضروری است.

وی افزود دشمنان ما از وضع موجود به نفع خودشان استفاده می کنند و تهاجمات آنها کاملا آشکار شده است. ما باید برای بازسازی توانایی های مان که از بین رفته اند منابع مالی بیشتری را اختصاص دهیم.

این نماینده سنای آمریکا گفت: کنگره باید بودجه دفاعی را در سال مالی 2018 حدود پانزده درصد افزایش دهد تا بتواند نیازهای ارتش را تامین و آن را بازسازی کند.

وی افزود: ما به کشتی ها، نظامیان، تفنگداران و هواپیماهای بیشتری نیاز داریم. باید برای اعضای نیروهای مسلح سرمایه گذاری کنیم و آموزش و تجهیزات مورد نیاز آنها را تامین کنیم تا بتوانند وظایف محوله را انجام دهند.

پایگاه اینترنتی فری بیکن در پایان نوشت: کمیته های نیروهای مسلح مجلس و سنای آمریکا این هفته در نشست هایی میزان آمادگی ارتش این کشور را بررسی خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار