رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه گفت: به لطف جان‌فشانی شهدا و رزمندگان کشورمان به جایی رسیدیم که امروز از امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مازیار حسن‌زاده کیانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان ایذه با اشاره به راه‌اندازی مجتمع عالی سلامت و جذب دانشجو در این شهرستان بیان داشت: چند طرح عمرانی درمانی از جمله ساخت مرکز غربالگری سرطان در شهرستان در حال انجام است.

مازیار حسن‌زاده کیانی اظهار کرد: ما در ادامه جنگ‌های نرم‌افزاری و تحمیلی دشمن هستیم، به لطف جان‌فشانی شهدا و رزمندگان کشورمان به جایی رسیدیم که امروز از امن‌ترین کشورهای دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه نه تنها امنیت را به جهان ثابت کرده‌ایم بلکه در حال ارسال آن به خارج از کشور نیز هستیم افزود: رزمندگان ما قید داشته‌ها و زندگی خود را می‌زنند و به دفاع از هم‌نوع خود بر می‌خیزند که این مهم‌ترین رسالت ما در امنیت بوده و انجام شد و اینک فرصتی پیدا کردیم تا در این شرایط به حوزه سلامت برسیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایذه تصریح کرد: بعد از به ثبات رسیدن امنیت، وظیفه سلامت مردم را بر عهده داریم که با توجه به عنایات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور در سال ۹۳ طرح توسعه نظام سلامت در کشور آغاز شد.

حسن‌زاده بیان داشت: یکی از اهداف این طرح کم کردن هزینه‌های پرداختی از جیب مردم بود که هزینه‌ها از ۴۰ تا ۶۰ درصد پرداختی به ۲ تا ۷ درصد رسید؛ بسیاری از درمان‌ها از جمله شیمی درمانی و ام. اس هزینه‌های سنگینی برای بیماران و خانواده‌های آنها در پی داشت نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته امکانات درمانی و خدمات سلامت بیشتر در شهرهای بزرگ بود ولی امروز با اجرای طرح تحول سلامت امکانات به دورترین نقاط رسیده است گفت: امروز در حال راه‌اندازی یک اورژانس در ایذه هستیم که دارای استانداردهای بین‌المللی است و در هر فضای یک‌هزار و 600 متر مربع ایجاد می‌شود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ایذه یکی از دستگاه‌های پیشرفته در استان خوزستان به حساب می‌آید اضافه کرد: با تلاش‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز؛ معاونت غذا و داروی و از از طرف دیگر فشارها و حمایت‌های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی مجهزترین آزمایشگاه دولتی غرب کشور در شهرستان ایذه راه‌اندازی شد.

رئیس شبکه بهاشت ایذه هدف دوم طرح سلامت در شهرستان را بالا بردن کیفیت خدمات‌رسانی عنوان کرد و افزود: اینک در خدمات خود بالاترین کیفیت‌ها را به مردم داریم و از نظر رادیولوژی، آزمایشگاه و سونوگرافی دستگاه‌های پیشرفته‌ای را در اختیار داریم.

حسن‌زاده  ادامه داد: هدف سوم طرح سلامت این بود که دور دست‌ترین مناطق از خدمات درمانی برخوردار شوند که در ی آن ۱۲ خانه بهداشت جدید در شهرستان راه‌اندازی و 3 مرکز بهداشت شهری نیز احداث شد.

وی عنوان کرد: در سال اخیر ماندگاری پزشکان در مناطق محروم از سه ماه به یک‌سال و نیم افزایش پیدا کرد و امیدواریم که بتوانیم افرادی که با مرکز شهرستان دو یا سه ساعت فاصله دارند را به امکانات بهداشتی و درمانی مناسب برسانیم.

وی با اشاره مقام به مقام والای پرستاران گفت: پرستاران ما با پیروی از حضرت زینب (س) افرادی صبور و زحمت‌کش هستند که با حداقل امکانات در عرصه بهداشت در خط مقدم قرار دارند و امیدواریم که نظام پرستاری که در ایذه جایگاهی ندارد به یک جایگاه برسد تا بتوانیم از نظرات نظام پرستاری نیز بیشتر استفاده کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به راه‌اندازی خدمات تکنسین دهان و دندان در جنگه اضافه کرد: امکانات راه‌اندازی آزمایشگاه در مناطق دور افتاده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهدای ایذه به‌زودی صورت خواهد گرفت اظهار کرد: اضافه کردن ۵ تخت ICU به بیمارستان شهدا؛ اضافه کردن بخش نورولوژی که تاکنون در بیمارستان نبود، توسعه بخش جراحی تا چهار تخت، نوسازی بخش نوزادان، افزایش تخت داخلی تا 7 عدد از برنامه‌های پیش‌رو در بخش درمان شهرستان ایذه است.

حسن‌زاده ادامه داد: با اقداماتی که در حال انجام دادن هستیم انتظار می‌رود تا آخر خرداد ماه سال آینده بیمارستان تا ۴۵ تخت‌خواب افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه چند پروژه بزرگ نیز در شهرستان وجود دارد گفت: اورژانس، کلینیک تخصصی بخش جدید زایمان، بخش جدید تالاسمی و غربالگری سرطان از برنامه‌های عمرانی بهداشت و درمان در شهرستان ایذه است.

حسن‌زاده افزود: با اقداماتی که اندیشیده شده است نیاز درمانی شهرستان تا طی 2 سال آینده رفع خواهد شد.

 وی با اشاره به اینکه داشتن برنامه کلان با هدف راه‌اندازی مجتمع عالی سلامت در شهرستان وجود داشته است عنوان داشت: بودجه و پرسنل تدریس کننده این مجتمع گرفته شد، این مرکز یک درجه از دانشکده بالاتر بوده و اساس کار آن امکانات موجود در شهرستان است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه مجتمع عالی سلامت نخستین گام برای رسیدن به دانشگاه علوم پزشکی است تصریح کرد: فضای این مرکز برای احداث مشخص شد، درمانگاه شماره ۴ تخلیه می‌شود و در کنار آن کلینیک جدید واقع در خیابان بلوار مدرس به منظور این مجتمع فعالیت خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که از اول مهر ‌ماه سال آینده در دو رشته جذب به دانشجو داشته باشیم و این امکانات تا دوازده رشته نیز قابل ارتقا است.

حسن‌زاده در پایان با اشاره به ساخت بیمارستان جدید 200 تخت خوابی در شهرستان خاطرنشان کرد: قرارداد این بیمارستان ماه گذشته با وزرات بهداشت منعقد شد، اهدای زمین نیز توسط منابع طبیعی صورت گرفت و امیدواریم پس از تایید شدن زمین به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی این مرکز باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.