بی‌میلی مردم ایتالیا به استفاده از پول واحد اروپا

مردم ایتالیا خواهان منسوخ کردن واحد پولی یورو در کشورشان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، معاون رئیس بانک مرکزی ایتالیا در یک برنامه رادیویی در این کشور پشت خط آمد تا به سوالات مردم پاسخ دهد. تعداد زیادی از افراد در تماس با این برنامه خواستار منسوخ کردن واحد پولی یورو و بازگشت به واحد پولی لیره ایتالیا شدند.

همچنین براساس یک نظرسنجی جدید، بسیاری از ایتالیایی‌ها معتقدند استفاده از ارز مستقل در کشور برای حل بحران اقتصادی راهگشا است. یکی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اظهار کرد: «ما پیش از استفاده از واحد پولی یورو زندگی بهتری داشتیم. همه چیز گران شده است؛ اما حقوق ما همچنان ثابت است. ما باید یورو را کنار بگذاریم و از واحد پولی مستقل خود استفاده کنیم.»

بانک مرکزی ایتالیا نگران افزایش مخالفت ها با واحد پولی یورو است. علاوه بر این، روز به روز بر تعداد موافقان خروج ایتالیا از اتحادیه اروپا افزوده می شود. با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدت این تمایل افزایش یافته است. ایتالیا یکی از اعضای موسس اتحادیه اروپا در سال 1957 بود. 

با این حال، حزب حاکم این کشور موافق حضور ایتالیا در اتحادیه اروپا و استفاده از ارز یورو است؛ اما دیگر احزاب بزرگ این کشور هر کدام به نوعی مخالف استفاده صرف از ارز یورو هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار