رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: نیروی انتظامی در کارهایی که مربوط به سازمان های دیگر است ورود نکند.


با نظر کمیسیون اصل 90 صدور سند خودرو باید در دفترخانه ها انجام شودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در نشست خبری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با تبریک سالگرد پیروز انقلاب اسلامی اظهار داشت: سردفتران و دفتریاران دوشادوش مردم با هم در راهپیمایی 22بهمن شرکت می کنند.

اردکانی با اشاره به پیگیری نشدن ماده 29 قانون نقل و انتقال خودرو گفت: با اینکه در شهریور ماه گذشته در رسانه ها اعلام شد که مردم برای ثبت سند به دفتر خانه مراجعه کنند اما هنوز ماده 29 قانون نقل و انتقال خودرو اجرا نمی شود.

وی افزود: هفته گذشته در جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس با حضور نمایندگان کانون سردفتران و دفتریاران، مرکز پژوهش های قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت دادگستری برگزار شد، دستگاه های مختلف نظر خود را اعلام کرده و رأی دادند که نقل و انتقال خودرو باید در دفترخانه ها انجام شود و سندی رسمی مربوط به آن باید در دفترخانه ها تنظیم شده باشد.

وی افزود: شکایت ما از ناجا در شهریور امسال در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح شد. البته طرف ما در شکایت نیروی انتظامی نیست بلکه شرکتی به نام رهگشا و حامیان آن است.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان داشت: کمیسیون اصل ۹۰ در آبان ماه جلسه ای را برگزار کرد و قرار شد همه دستگاه های ذی ربط به صورت مکتوب ادله خود را منعکس و ارائه کنند. مجددا جلسات متعدد توسط کمیسیون اصل ۹۰ برگزار و مقرر شد کمیته نظامی و سیاسی کمیسیون، گزارش جامعی را تهیه کند. در نهایت اعضای کمیسیون رای دادند که قانون به ثبت نقل و انتقال معاملات خودرو در دفاتر اسناد رسمی صراحت دارد.

دشتی اردکانی افزود: با نظریه کمیسیون به تمام مناقشات پایان داده شد و بر ثبت نقل و انتقال معاملات خودرو در دفاتر اسناد، صحه گذاشت.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با ماده ۲۹ قانون تخلفات رانندگی گفت: شهریور امسال شکایتی را به کمیسیون اصل ۹۰ کردیم که چرا ماده ۲۹ اجرا نمی شود.

پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور سازمان ها و نهادهای مختلف، مطالب خود را به صورت مکتوب به کمیسیون اصل ۹۰ دادیم و نهایتا هفته گذشته با نظر قاطع نمایندگان عضو کمیسیون اصل ۹۰، مناقشات پایان یافت و بر ثبت نقل و انتقال معاملات خودرو در دفاتر صحه گذاشته شد.

وی تصریح کرد:کانون سردفتران آمادگی ۱۰۰ درصدی برای استقرار دفاتر اسناد رسمی در مراکز تعویض داریم تا مردم سردرگم نشوند.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران تصریح کرد: همه مسولان قوه قضاییه اعلام کردند که سند مالکیت سندی است که در دفاتر اسناد تنظیم می شود و چند ماه قبل نیز معاون اول قوه قضاییه این موضوع را تاکید کرد اما نیروی انتظامی تاکید داشت که اختیاری است با شکایتی که انجام دادیم، کمیسیون اصل ۹۰ بر ثبت نقل و انتقالات خودرو در دفاتر اسناد رسمی تاکید کرد و نیروی انتظامی باید در آینده پاسخگوی برگه های سبزی که تحت عنوان سند مالکیت صادر کرده باشد.

دشتی اردکانی تاکید کرد: خواهش داریم نیروی انتظامی در کارهایی که مربوط به سازمان های دیگر است ورود نکند و همان تعویض پلاک را انجام دهد تا مردم بیش از این سردرگم نشوند.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران افزود: کسانی که قبلا به دفاتر مراجعه نکردند باید هر چه سریعتر مراجعه کرده و تمام حق الثبت و حق التحریرهای قبلی را پرداخت کنند.

وی در رابطه با آمار 10ماهه گذشته گفت: در ۱۰ ماهه گذشته، ۱۰ میلیون سند در دفاتر تنظیم شده که از این تعداد بیش از دو میلیون سند مربوط به نقل و انتقالات خودرو بوده است.

دشتی اردکانی درباره پیش فروش ساختمان نیز گفت: در ۱۰ ماهه گذشته ۲۴۶ مورد سند پیش فروش تنظیم شده است.

کل وصولی حق ثبت در ۱۰ ماهه گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که به خزانه دولت واریز شده است که ۴۲ درصد این پول متعلق به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و ۸ درصد نیز به حساب شهرداری ها واریز می شود. خواهش می کنیم شهرداری ها، شناسنامه فنی ساختمان را صادر کنند تا در ثبت اسناد پیش فروش ساختمان به مشکل نخوریم.

دشتی اردکانی گفت: تمام دفترخانه ها در 6ماه یک بار به صورت دوره ای بازرسی می شود و زمانی که دفترهای سنتی از دفترخانه ها حذف شد و به صورت الکتریکی در آمد از تمام دفتر خانه ها بازرسی به عمل آمد.

دشتی اردکانی گفت:49 درصد حق ثبت به حساب سازمان هلال احمر و 8درصد به حساب شهرداری واریز می شود به همین دلیل از شهردای به عنوان یک همکار درخواست داریم که در رابطه با صدور شناسنامه فنی ساختمان ها با ما همکاری داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
هر چند به لحاظ عقلانی ثبت سند دال بر مالکیت هر شی از جمله خودرو هست ولی هیچ منطقی پشت پرداخت هزینه های چند باره در ازای تعویض یه خودرو نیست
Iran (Islamic Republic of)
لي
۱۳:۳۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
يعني قشنگ معلومه يه مدت ديگه انواع و اقسام پولها ازمون گرفته ميشه دور نيست اون زماني كه فيش مياد در خونت داري تو اين هوا تنفس ميكني بايد پول بسلفي دمتون گرم
آخرین اخبار