رئیس اورژانس تهران گفت: تا بهار سال آینده 400 دستگاه موتور آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسدالله موسوی رئیس اورژانس تهران در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس امیرآباد که امروز(چهارشنبه)برگزار شد، اظهار داشت: در نظر گرفته شد تا 5 پایگاه اورژانس در ایام دهه فجر افتتاح شود که پایگاه مترو صادقیه طی روزهای قبل و امیر آباد که امروز انجام شد و 3 مرکز دیگر که دو مورد در ایستگاه های مترو و دیگری در دهکده المپیک است و در هفته آینده افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، از 100ایستگاه مترو قابل استفاده برای ایجاد پایگاه خدمات اورژانسی در آن ها، با همکاری شرکت بهره برداری مترو تعدادی از ایستگاه ها شناسایی و به منظور پیشگیری از حوادث زیرزمینی و مدیریت بحران و حتی در شرایط عادی برای خدمت به مسافرانی که در بعضی مواقع دچار مشکل می شوند، نیز ایجاد خواهد شد.

موسوی در ادامه بیان داشت: 240 پایگاه اورژانس و 600دستگاه موتور  آمبولانس قرار شد امسال به ناوگان اورژانس کشور افزوده شود اما به دلیل محدودیت های منابع مالی موفق به ایجاد تمام این ظرفیت نشده ایم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: از تابستان سال 90 با شروع طرح تحول نظام سلامت در زمینه فوریت های پزشکی 400 دستگاه موتور آمبولانس که تعداد200 دستگاه تاکنون خریداری شده و بخشی نیز در گمرک در حال ترخیص بوده که تا پایان امسال به ناوگان اورژانس افزوده شده و 200 دستگاه دیگر  تا پایان بهار سال96 افزوده خواهد شد.

وی بیان کرد: به منظور جایگزینی آمبولانس های فرسوده تعداد 130 آمبولانس جدید وارد ناوگان اورژانس شده است.

موسوی با تأکید بر اینکه 60 میلیارد تومان برای تأمین نیروی انسانی و جذب نیرو هزینه شده است، عنوان کرد: در حال حاضر 200 دستگاه آمبولانس فعال وجود دارد با احتساب 130 آمبولانس جایگزین در واقع ظرفیتی دو برابری ایجاد شده است.

موسوی یاد آور شد:‌ در بحث تلمدیسین پایگاه‌های اورژانس به سیستم EPG (گرفتن نوار قلب) مجهز شدند و بر این اساس نیروهای تربیت شده در واحدهای اورژانس حضور می‌یابند .

وی افزود: بر اساس اطلاعاتی که نیروهای اورژانس و یا همراهان بیمار به آنها می‌دهند در خصوص بیماری‌های احتمالی قلبی بررسی لازم را انجام داده و خدمات به بهترین نحو ارائه می‌شود.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: اورژانس تهران طی دو برنامه 247 برای سکته‌های قلبی و 724 برای سکته‌های مغزی نیز خدماتی ارائه خواهد کرد طی آن نیروهای ما به صورت شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته آماده خدمت‌رسانی خواهند شد تا عوارض ناشی از سکته قلبی و مغزی که بیشترین آمار مرگ و میر در کشور است به حداقل برسد و در صورت نیاز بیماران به این دو مرکز ارجاع داده می شوند.

وی در پایان گفت: برای بحث تقویت تلمدیسین کمیته ملی با ریاست معاون درمان وزارت بهداشت در وزارتخانه تشکیل شده است تا بتوان امکانات و ارتباطات اورژانس را به خوبی تامین و مشکلات را برطرف کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار