فواد ایزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ریاست جمهوی اوباما برای ایران سیاه‌ترین دوره پس از انقلاب بود

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: دوران اوباما برای ایران سیاه‌ترین دوره پس از انقلاب بود و در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره او به ما تحریم تحمیل نشد.

اوباما سیاه ترین تاریخ آمریکا برابر ایران رقم زدفواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اوباما در عرصه بین‌الملل مشکلات زیادی را برای کشور ما ایجاد کرد و اگر تحریم‌های زمان او را با بوش پسر مقایسه کنیم به هیچ وجه قابل تمیز نیست، اظهارداشت: اوباما با سایر کشورها علیه ایران اجماع کرد و با طراحی‌های از پیش تعیین شده بسیاری از کشورها را در تحمیل ظالمانه تحریم‌ها علیه ایران  با خود همراه کرد که این در واقع هنر وی محسوب می‌شود.

ایزدی از ریاست جمهوری پیشین آمریکا با نام دوران سیاه اوباما یاد کرد و  بیان داشت: در هیچ دوره‌ای پس از انقلاب به اندازه دوره اوباما به کشور ما تحریم تحمیل نشد، همچنین در بخش  منطقه‌ هم  هر چند اوباما مانند بوش پسر جنگ گسترده‌ای به راه نیانداخت، اما جنگ‌های کوچک بسیاری داشت که وسعت و گستردگی آن از زمان بوش پسر به مراتب بیشتر  شد.

وی در خصوص تحریم مسافرتی ترامپ نیز تصریح کرد: کشورهایی در تحریم مسافرتی ترامپ جای گرفتند که در زمان اوباما به آنها حمله شد یا علیه آنها تحریم وضع شد، سوریه و عراق نمونه بارز آنها بودند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه دوران اوباما برای ایران سیاه‌ترین دوره پس از انقلاب بود، اظهارداشت: او توافق برجام را بزرگترین میراث خارجی خود می‌خواند. به این معنی که برنامه هسته‌ای ایران را کم و بیش متوقف کرد، قول‌هایی در برجام روی کاغذ دادند که به آن عمل نکردند و در بسیاری از موارد آن را نقض کردند و در نهایت توافق آنها با ایران به دلیل بدعهدی‌هایی که داشتند در به عنوان یک توافق خوب به شمار نرفت که البته ایران هم دفاعی برای خود داشت و توانست نفوذ منطقه‌ای خود را افزایش دهد.

کارشناس مسائل آمریکا در پایان خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند وقتی کودک پنج ساله را دستبند می‌زنند مشخص می‌شود که این کار تنها در سبک و سیاق سیاست آمریکایی نهفته است و فقط از امریکایی‌ها بر می‌آید، ترامپ نیز به نوبه خود باطن سیاه و مخرب آمریکا را به نمایش گذاشته و این عملکردش کمک بزرگی کرده است تا چهره مخوف و سیاه این کشور در افکار عمومی به نمایش گذاشته شود. اما قطعا در حوزه دیپلماسی حقوق و در حوزه تبلیغاتی به امریکا ضربه زیادی وارد می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ایزدی ، ترامپ ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار