رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران گفت: ایراد از نوع نگرش مقامات دولتی است که گمان می کند که حمایت از صنایع بالادستی رونق اقتصادی را به ارمغان می آورد.

مهدی پورقاضی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک و متوسط به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور قلمداد می شود، افزود: در تمام دنیا توسعه اقتصادی در گرو رونق در بنگاه های کوچک و متوسط رخ می دهد و این در حالی است که هم اکنون شاهد عکس این ماجرا در داخل کشور هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ایران صنایع بزرگ و سرمایه بر که عموما شبه دولتی هستند مثل پتروشیمی، فولاد و سیمان مورد حمایت دولت قرار می گیرند بر خلاف اینکه در بخش صنایع کوچک و متوسط شاهد ارزش افزوده بالاتری و اشتغالزایی هستیم که این امر به نوبه خود باعث پیشرفت کشور می شود.

پورقاضی تصریح کرد: ایراد از نوع نگرش مقامات دولتی است که گمان می کند که حمایت از صنایع بالادستی رونق اقتصادی را به ارمغان می آورد اما عده ای بر این باورند که وجود تحریم های بین المللی طی سال های اخیر منجر به رکود در بخش صنعت شده است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در پایان عملکرد دولت وقت را مناسب ارزیابی نکرد و افزود: با وجود تلاش ها و اقدامات دولت در جهت بهبود فضای کسب و کار و ایجاد رونق اقتصادی اما فاصله تا نقطه مطلوب و تحول شگرف در بخش صنعت زیاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار