معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خوزستان از راه اندازی کلینیک سیار دندانپزشکی برای نخستین بار در استان خوزستان و در اهواز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران کریمیان، معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خوزستان گفت: این کلینیک با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بهزیستی خوزستان راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: کلینیک مذکور برای ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به مددجویان و معلولان زیر پوشش بهزیستی فعالیت خود را آغاز کرده است.

کریمیان بیان داشت: از جمله اقدامات مهم بهزیستی در بخش خیریه، استفاده از افراد متخصص برای افراد زیر پوشش برای رفع مشکلات نیازمندان است که از جمله این گروه ها، دندانپزشکان هستند.

معاون مشارکت های مردمی بهزیستی خوزستان خاطرنشان کرد: به دلیل بالا بودن هزینه های دندانپزشکی، تعدادی دندانپزشک خیر عضو انجمن دندانپزکشی برای ارائه خدمات رایگان به مددجویان زیر پوشش بهزیستی اعلام آمادگی کردند.

وی اظهار داشت: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، کلینیک سیار را در قالب یک اتوبوس با امکانات و تجهیزات در اختیار دندانپزشکان قرار داده که برای ارائه خدمات در کنار مجتمع های بهزیستی در مناطق محروم مستقر می شود.

مهران کریمیان تصریح کرد: مجتمع های بهزیستی در مناطقی از جمله 20 متری شهرداری، کوی الصافی، 400 دستگاه و شیخ بهای جنوبی اهواز وجود دارند اما برای شروع کار در امسال، این کلینیک روزهای سه شنبه هر هفته، جنب مجتمع شهدای بهزیستی در منطقه 400 دستگاه مستقر و 20 تا 25 نفر را از 9 صبح تا بعد ازظهر درمان می کند.

این مقام مسئول اذعان داشت: مددجویان نیازمند از طریق مددکاران بهزیستی شناسایی شده و معاینه و درمان های اولیه از جمله کشیدن، رفع پوسیدگی و پر کردن انجام می شود و برای درمان های عمیق به کلینیک دانشکده دندانپزشکی به صورت رایگان ارجاع داده می شوند.

کریمیان بیان کرد: هم اکنون، چهار نفر دندانپزشک برای فعالیت اعلام آمادگی کرده اند که قرار است تعداد دندانپزشکان و اتوبوس ها افزایش یابد و در آینده به شهرستان ها نیز تسری می یابد.

وی اظهار کرد: بهزیستی خوزستان آماده همکاری با پزشکان خیر در تخصص های مختلف برای کمک به مددجویان نیازمند است.

82 هزار معلول و بیش از 30 هزار خانوار زن سرپرست زیر پوشش بهزیستی خوزستان هستند.
خدمات دندانپزشکی به گروه هدف جمعیت از جمله مادران باردار و کودکان زیر 14 سال ، به صورت رایگان ارائه می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.