قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ایجاد سامانه جامع در حوزه وقف موجب شفاف سازی لحظه ای در این حوزه برای مردم و خدمت رسانی بهتر شده است.

شفاف سازی موقوفات با ایجاد سامانه وجامع قف به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،  عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در بندرعباس گفت: اجرای نیات واقفان، مراقبت و حفظ موقوفات، ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف جدید و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عابد افزود: وقف یکی از برجسته ترین مسائل اقتصادی و اجتماعی است.


حجت الاسلام فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس هم در این مراسم گفت: باید وقف را به عنوان یکی از سنت های ماندگار دینی بین مردم گسترش داد.

حجت الاسلام فروزان نژاد افزود: سازمان اوقاف بدنه فرهنگی نظام است و می توان با استفاده از ظرفیت های آن برای پیشرفت اقتصادی زندگی نیازمندان و خدمت رسانی بهتر بهره برد.
 
رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری هرمزگان هم گفت: بسیاری از مشکلات با درآمد موقوفات رفع می شود.

رئوفی حفظ و لزوم شناسایی موقوفات، وظیفه شناسی مدیران دستگاه های اجرایی و تعامل آنها را از جمله مواردی برشمرد که به رفع  بسیاری از مشکلات در زمینه وقف کمک می کند.
 
حجت الاسلام شیری مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور هم در این مراسم گفت: یکی از مهمترین برنامه های اوقاف آبادانی و احیا موقوفات برای بهره وری بهتر از آن ها است.

حجت الاسلام شیری افزود: برگزاری سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س)، طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز و طرح های اوقات فراغت دانش آموزان در قالب برنامه های مختلف فرهنگی از جمله اقدامات برنامه ریزی شده برای آینده است. 

در پایان این مراسم حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی به مدت 3 سال به عنوان مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان معرفی و از زحمات حجت الاسلام منصور هاشمی قدردانی شد .
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.