به منظور شناسایی ظرفیت و توانمندی زنان صبح امروز جشنواره پخت غذاهای دریایی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای گناوه برگزار شد.

برگزاری جشنواره پخت غذاهای دریایی در گناوهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این جشنواره که با استقبال بانوان گناوه ای روبرو شد  مسئول برگزاری با اشاره به اینکه جشنواره پخت غذاهای دریایی با استفاده از توانمندی زنان این منطقه اجرا شده اظهار داشت: این جشنواره محلی به همت کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه و با شرکت بیش از 50  نفر از بانوان این شهرستان برگزار شد.

مدینه عسکری بیان کرد: بانوان شرکت‌کننده در این جشنواره با پخت انواع غذاهای دریایی  و محلی همچون قلیه ماهی، ماهی سرخ کرده ،ماهی کبابی، شنیسل میگو، سالاد میگو و دیگر غذاهای دریایی هنر آشپزی زنان گناوه‌ای را به نمایش گذاشتند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز  حضور فعال ومشارکت سازنده زنان در جامعه اسلامی کشورمان را از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دانست، و بر تلاش برای ارتقاء توانمندی زنان در استان بوشهر تأکید کرد.

فاطمه دهقانی ارتقاء سطح  توانمندی زنان به کمک آموزش‌های فنی و مهارتی و بر اساس استانداردهای جهانی را سبب افزایش میزان نقش آفرینی زنان در امر کار، تولید، آبادانی و توسعه استان دانست و افزود : برنامه ریزی برای ارائه آموزش‌های متناسب با سطح توانایی زنان و بر اساس نیاز بازار کار منطقه از موضوعات مورد توجه آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با تاکید بر توجه به توانمندسازی زنان خاطر نشان کرد: توانمند سازی زنان به وسیله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند راه حل مناسبی برای تقویت اقتصاد خانواده باشد.

عبدالرسول کازرونی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در راستای برگزاری جشنواره‌های استانی و کشوری در شهرستان گناوه وجود دارد اظهار داشت: با توانمندسازی بانوان با آموزش‌های بازار محور با هدف آموزش، تولید، بازاریابی و فروش و توجه به اهمیت آموزش منجر به تولید محصولات در قالب مشاغل خانگی می‌توان جشنواره‌ای در این شهرستان برگزار کرد.

وی تاکید کرد: توانمند سازی بانوان با کمک فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در فروش محصولات و افزایش اعتماد به نفس در افراد دارد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.