تصفیه خانه فاضلاب با اعتبار 28میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حال احداث است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، غلامحسین ساقی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت : احداث این تصفیه خانه با 28میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی با 15درصد پیشرفت در حال اجر است.

ساقی با بیان اینکه 53 درصد از جمعیت شهر بجنورد و 85 درصداز جمعیت اسفراین زیر پوشش خدمات فاضلاب شهری هستند، افزود: تصفیه خانه فاضلاب آشخانه با ظرفیت هشت هزار متر مکعب در شبانه روز ، با 90 درصد پیشرفت در حال اجراست و 20 کیلومتر از خطوط اصلی و خطوط انتقال احداث شده است.

وی از اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب شهری به طول 193 کیلومتر در 42 ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت برای تأمین آب شرب 18 چاه آب حفر و 13 حلقه آن وارد مدار شد.

وی اظهار کرد :دهه فجر امسال 28 طرح آب و فاضلاب با 14 میلیارد تومان اعتبار در استان به بهره برداری می رسد که مخزن چهار هزار متر مکعبی ذخیره آب، احداث و تجهیز دو حلقه چاه در شیروان، اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی شیروان، فاروج، تیتکانلو، قوشخانه، بجنورد، سنخواست، جاجرم، شوقان، گرمه، آوا، آشخانه و قاضی و نوسازی انشعابات فرسوده، از این طرح ها است.

گفتنی است : 99 درصد از جمعیت شهری استان در 21شهر زیرپوشش خدمات آب رسانی و 53 درصد نیز در دو شهر بجنورد و اسفراین زیر پوشش خدمات فاضلاب شهری هستند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.