مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:11 هکتار زمین در سال جاری به واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان واگذار شده است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛ سهراب بنام گفت: این 11 هکتار زمین به 35 متقاضی و سرمایه گذار مستقر در شهرک‌های صنعتی استان واگذار شده که میزان سرمایه گذاری آنها رقمی افزون بر 580 میلیارد ریال است. 

ظرف سه ونیم سال گذشته فعالیت دولت یازدهم تاکنون بیش از 190 هکتار زمین به صاحبان صنایع کوچک و واحدهای تولیدی مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان واگذار شده است. 

150 هکتار از این میزان برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط واقع در شهرک‌ها و مابقی نیز در نواحی صنعتی بوده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد میزان سرمایه گذاری انجام شده صنایع کوچک و واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان را در حدود سه و نیم سال گذشته افزون بر سه هزار میلیارد ریال ذکر کرد. 

بنام تعداد طرح‌های صنعتی کوچک و متوسط بهره برداری شده در این مدت در سطح استان را حدود 60 مورد با میزان سرمایه گذاری افزون بر 560 میلیارد ریال عنوان کرد. 

وی تعداد اشتغالزایی مستقیم این طرح‌ها را نیز 654 نفر دانست. 

حدود 700 واحد صنعتی کوچک و متوسط در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و 70 درصد اشتغال در حوزه صنعت استان مربوط به صنایع کوچک است. 

بنام یادآور شد که تاکنون حدود 100 واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیرفعال در استان راه اندازی شده که 28 مورد از این تعداد واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان بوده است. 

وی گفت که میزان کمک و اعتبار جذب شده برای فعال سازی این طرح‌ها از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزون بر 240 میلیارد ریال بوده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد پیش‌تر گفته بود که حدود 40 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی استان نیمه فعال و راکد هستند. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.