شهردار شوش از توقف ساخت و ساز در محدوده میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یوسف زمانی‌اصل، شهردار شوش گفت: در توافق با سازمان میراث فرهنگی مقرر شد ضمن حفظ مالکیت میراث فرهنگی بر این محدوده و بدون ساخت‌و‌ساز نسبت به زیباسازی منظر شهری اقدام شود.

یوسف زمانی‌اصل با اشاره به توافق صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ محدوده حریم محوطه باستانی شوش اظهار کرد: شهرداری شوش در تعامل با این سازمان برای نگهداری و حفاظت از آثار ارزشمند باستانی همواره پیشگام بوده است.

وی ادامه داد: در توافق با سازمان میراث فرهنگی مقرر شد تا از سمت چهار راه ورودی شهر شوش به سمت میدان تعزیه به طول بیش از یک کیلومتر با کاشت چمن نسبت به زیباسازی منظر شهری اقدام شود.                             

شهردار شوش به سفر گردشگران خارجی از کشورهای مختلف به شوش اشاره کرد و افزود: طبق توافق صورت گرفته با سازمان میراث فرهنگی، شهرداری هیچ‌گونه ساخت ‌و سازی در محدوده مذکور انجام نخواهد داد.

زمانی‌اصل یادآور شد: این اقدام شهرداری شوش به معنای مالکیت اراضی مذکور نیست و تنها با هدف زیباسازی منظر ورودی شهر شوش و ساماندهی این مسیر پر تردد صورت خواهد گرفت.

وی زیباسازی شهری را برنامه‌ای در مسیر ثبت جهانی محوطه باستانی شوش طی سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این زمینه نهایت همکاری را با سازمان میراث فرهنگی داشته و در این ارتباط با توسعه زیر‌ساخت‌های شهری در شوش شرایط را برای رفاه مسافران نوروزی و گردشگران خارجی فراهم کرده است.   

شهردار شوش با بیان اینکه هیچ‌گونه کاشت نهال درخت در محدوده چهارراه ورودی شهر شوش تا میدان تعزیه صورت نمی‌پذیرد بیان داشت: شهرداری شوش در تلاش است با اجرای طرح‌هایی چون کاشت چمن نسبت به ساماندهی ورودی شهر شوش و زیباسازی منظر شهری اقدام کند.

زمانی‌اصل در پایان با بیان اینکه کلیه اقدامات صورت پذیرفته در این ارتباط تحت نظارت کامل کارشناسان ذی‌صلاح در سازمان میراث فرهنگی خواهد بود تصریح کرد: در واقع هیچ‌گونه افزایشی در سرانه فضای سبز در این رابطه به وجود نخواهد آمد و این اقدام ساماندهی فضای فعلی عنوان می‌شود که در مالکیت کامل سازمان میراث فرهنگی خواهد بود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.